2009-04-09

- Avskaffa slaveriet (politiken idag i klartext)

Politiken idag i klartext:
Avskeda de anställda, sätt sedan in de arbetslösa i tvångsarbete under slavliknande förhållanden istället, whola suveränt så har arbetsgivarna gratis arbetskraft som inte kan strejka! En person som är i "åtgärd" vare sig får eller kan strejka eftersom man då fråntas sin inkomst/bidrag. En person i "åtgärd" är arbetslös medans han/hon arbetar (!) och har därmed ingen strejkassa, dessutom är bidraget inte pensionsgrundande för det är ju inte lön av en anställning utan just ett bidrag! En person i "åtgärd" har endast skyldigheter inga rättigheter! En person i "åtgärd" har ingenting att säga till om om sitt liv och leverne, det avgör alltid andra!
En person som levde under sådana här förhållanden förr i tiden kallades livegen, mao en slav som får/fick ett "bidrag" precis så mycket att personen kan äta och hålla näsan precis över ytan i bästa fall, en del har inte ens det!
De sjuka kastas likt slavarna på Keops pyramid i gropen, arbeta tills du faller ihop sen kasseras du!

Det tidigare samhälleliga lotteriet börjar mer och mer bli en konsekvent mordmaskin. Detta oavsett om det handlar om hemlösa, flyktingar eller sjuka eller någon annan grupp som faktiskt enligt både lagar och konventioner har rätt till stöd och hjälp, kortfattat har rätt till samma rättigheter som vem som helst, enligt lagen alltså inte i verkligheten! Grupper som politiker och andra beslutsfattare fullständigt skiter i idag och försöker utplåna helt och hållet genom att likvidera individerna!

Läs också denna blogg: "Totalt förnedrad. Nu vill jag inte mer." OCH FÖRSÖK FÖRSTÅ ATT DET ÄR EN KAMP SOM HANDLAR OM LIV ELLER DÖD FÖR MÅNGA! VAKNA UR ER FÖRBANNADE DVALA, NÄSTA GÅNG ÄR DET KANSKE DIN TUR!

-

2 kommentarer:

  1. BLOGGTIPS. Jag är författare. Förutom poesi har jag nu börjat skriva självbiografiska noveller med motiv från kyrklighet och psykvård. Kolla:

    http://nattljuset.blogspot.com/

    http://nattljuset.blogspot.com/

    - Peter Ingestad, Solna

    SvaraRadera
  2. Hej
    Det jag hunnit titta på var läsvärt, men jag saknade kommentarsfunktion. efter en del letande så hittade jag en annan av dina bloggar ( en av dom som ännu existerar :) ) där man kan kommentera: http://newsmill.se/userpage/119 .

    Jag vet inte riktigt varför dina bloggar och många av dina länkade bloggar försvunnit, tycker jag är råare själv emellanåt (men du kanske raderat dom själv??? Jag har ingen aning!), men jag anser att man skall kalla saker för vad de är, eller anser de är, oavsett hur rått det än låter!

    Och därmed har jag med denna svarskommentar sett till att väcka intresset för din blogg :) !

    Ang. religion/Gud så kommenterade jag jag här: http://newsmill.se/artikel/2008/10/16/betraktelse-over-friheten . Jag föredrar verkligheten och samverkan mellan människor framför religion, men det utesluter naturligtvis inte religiösa, snarare tvärtom, det handlar väl mest om människosyn, etik, moral, rättvisetänkande och som varierar i religiösa kretsar precis som överallt annars. Gudstro eller ej är totalt irrelevant för min del!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats