2009-04-20

- som Försäkringskasseläkare Dr. Frankenstein sa ... mfl nya talesätt

Det finns ju lite talesätt, bland annat den här med "som flickan sa ...". Men är det inte dags att ta fram lite modernare talsätt? Jo det tycker jag! Här följer några;

- "som försäkringskasseläkaren sa ...":
Vi frågar inte hur ont eller hur sjuk du är vi frågar BARA hur länge du kan vara produktiv innan du dör och inte längre kostar samhället pengar din parasit, som försäkringskasseläkaren sa ..."

Ingen är helt arbetsoförmögen! Vem som helst kan dra ner byxorna och bli prostituerad och kan du inte dra ner dom själv kan kunden göra det, som försäkringskasseläkaren sa ..."


- "som Försäkringskasseläkare Dr. Frankenstein sa ...";
Kan döda röra på sig och bli arbetsföra med hjälp av elstötar, så kan vem som helst arbeta med hjälp av elbatong, som försäkringskasseläkare Dr. Frankeninstein sa ...


- "som Jobb och Utvecklings Garanti konsulten sa ...";
Kunde de livegna slavarna arbeta utan pensionsgrundande inkomst, strejkrätt eller några andra rättigheter så kan alla göra det, som Jobb och Utvecklings Garanti konsulten sa ...

(Hmmm verkligheten överträffar dikten ibland läs detta! Citat från artikeln: "En socialsekreterare säger i rapporten: ”Klienterna ska må så illa på skiten att de till slut fixar ett jobb.”"


Fyll på med egna förslag i kommentarerna, jag fyller på om jag kommer på nåt mer!

Mer galghumor hittar du här.

Allvaret bakom galghmorn hittar du bl a här.

2 kommentarer:

  1. Haha. Vi har faktiskt inga vargar mitt i samhället där jag bor på veckorna. (Tyvärr, måste jag tillägga.) Det hade nog fått extra fart under mina lata fötter. =P

    SvaraRadera
  2. :), isbjörnar då?

    (Sara:s kommentar är ett svar på mitt inlägg i hennes blogg här: http://zaramara.blogg.se/2009/april/to-those-of-you-that-are-far-away.html )

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats