2009-03-22

- En svensk tiger och anpassar sig i sin ynkliga feghet ...

En svensk tiger och anpassar sig, nöjer sig med sin lott och till och med ännu mindre! Blir svensken riktigt riktigt arg så han/hon kokar över då kan man trots allt faktiskt ibland ta till riktiga, riktiga krafttag ... man skriver en insändare eller ett blogginlägg!
Sen är svensken lycklig igen i sin urbota dumhet och ynkliga feghet och fortsätter sköta sig själv och skiter i andra! Svensken fortsätter tiga och sänker sin ambitionsnivå gång på gång och blir bara dummare och dummare och fegare och ynkligare, MEN svensken blir också som Lundell sjunger Lycklig lycklig (i sin dumhet)!
Maktens män och kvinnor skiter fullständigt i vilket, de har fortsatt bra på vår bekostnad!


- --
-

Ibland får man dock ett visst hopp:
Sverige behöver fler av denna tjejs kaliber, i alla möjliga och omöjliga sammanhang!

Tänkvärt:
"Först drabbades de hemlösa och missbrukarna, och jag protesterade inte, för jag var inte hemlös eller missbrukare;
Sedan drabbades de sjuka, och jag protesterade inte, för jag var inte sjuk;
Sedan drabbades de arbetslösa, och jag protesterade inte, för jag var inte arbetslös;
Sedan drabbades JAG, och då fanns ingen kvar som protesterade."

4 kommentarer:

  1. Jaa du jag är nog den där "dumma" svensken..Fast jag är ju halvfinne med..hehe..Är de/vi ännu dummare?

    SvaraRadera
  2. Huruvida "finnen" generellt är dummare eller inte vet jag inte, men kvinnor har ju 10% mindre hjärnvolym än män! :)

    Nä jag tror att en finne tar en hela koskenkorva och sätter kniven i byråkraterna, bokstavligen, men det kanske är en fördom bara :).

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt glad att jag hittat din blogg, jag har kämpat och kämpat emot So cialtjänsten, sjukvården och snart blir detväl en sammandrabbning med FK också.... Jag ska lusläsa din blogg så fort jag kan! Mvh Miss Dopamin

    SvaraRadera
  4. MissDopamin
    Ja det finns en hel del "matnyttigt" som är bra att veta både här och på Sociala Medborgargardet, där finns även bra jurist man kan fråga om det är nåt!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats