2009-02-01

- Att tvingas arbeta till pension med existensminimum!

Tvångsarbete utan lön och utan några som helst fackliga eller andra normala rättigheter ger frihet?







(Jag kommer att uppdatera detta inlägg och de länkade inläggen allt eftersom ... )
Att tvingas arbeta till pension med existensminimum, eller alternativt till döden! ... ... ...

Sedan länge är det bestämt att folk som går på aktivitetsstöd efter 450 dagar skall tvingas arbeta fram till pension utan någon som helst tillägg i ersättningen, vilket för många t ex jag själv innebär existensminimum (Kronofogdens existensminimum, Socialtjänstens existensminimum)!
Det här kommer att bli en spik i kistan för min del, eftersom jag idag inte, bokstavligen, överlever utan gratis mat från välgörenhetsorganisationen RIA! RIA har öppet 8-13 vardagar här i Sandviken, så det kommer inte bli möjligt, eller mycket svårt iaf, att få tag på mat när mina 450 dagar gått ut!
Det här innebär också att jag, om inte jag får den hjälp jag har laglig rätt till från försäkringskassan med särskilt högriskskydd, att jag kommer att både svältas och plågas tills jag brakar ihop, alternativt dör i en hjärtattack eller dylikt!
Statens "nazistiska" livideringspatruller vars mål är att bokstavligen eliminera sjuka och arbetslösa (för att kunna sänka skatten ännu mer för de produktiva) kan man säga mycket om, men effektiva är de iaf :( !

Det är inte konstigt och även ett faktum, att de statliga dödspatrullerna i skepnad av försäkringskassan (försäkringskasseläkare t ex), soc mfl, redan drivit många till självmord! Får väl se hur länge "man" orkar hänga kvar själv? Kan passa på att tacka Shorty och Hannah/Deliah vars texter och musik hindrat mig från att gå till järnvägen några gånger, ja även nån text med medföljande tunggung av Puma kan vara värd att nämnas i sammmanhanget!

När jag läser igenom detta ser jag att det låter lite negativt, visst finns lite möjligheter dock ej så många lagliga, ... och ännu färre behagliga, får väl se hur det går, MEN ... ... jag överlever nog, jag är ju en överlevnadskonstnär! Men lär ju säga att det hade varit skönt att slippa satsa energin på negativa saker som är likt att brottas med en pytonorm, >>>t ex<<<, det finns ju så mycket positivt man kunde göra istället!


To be continued ... ...

-

1 kommentar:

  1. dom som inte kan arbeta och är sjuka i detta land är värda piss och jag hatar det. jag önskar alla dom som sitter höst upp blir förlamade eller något och vi trycker ner dom på botten och snor alla deras pengar dom "tjänat" hitills. så kan vi se hur dom tycker det är. jag blir så arg varjegång jag tänker på detta. jag hatar moderaterna, jag hatar sverige och jag hatar fan existensminimum.

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats