2009-04-19

- SD Fb

Facebook konversation april-09

Mats Eriksson:
Lägg inga länkar till rasistpartiet SD, det tar jag bort oavsett vad det gäller :), MvhME/Mats

*****:
såg lr tänkte inte alls på om det va rasistpartiet.. ber om ursäkt

Mats Eriksson:
Lugnt :), MvhME/Mats

*****:
Tack snälla! /*****

Sverigedemokrutt:
Vadå?? Får man inte skriva vad man vill i sin egen logg?? Mycket märkligt, då kan man alltså inte diskutera politik alls här då, måste ju vara samma regler för alla partier då el???

Mats Eriksson:
Sverigedemokrutt:
Det var i min logg, å där är rasism, rasistlänkar bannlyst! Det handlar om vad "man"/jag vill vara med och sprida, punkt!
MvhME/Mats

Sverigedemokrutt:
ASG. ***** du får mer än gärna lägga den länken i min logg och i många andras med, :)

Mats Eriksson:
Sverigedemokrutt ja det är upp till dig om du vill sprida rasism, särskild roliga är dom inte!

Sverigedemokrutt:
Jasså vet inte vart du fått det i från, jag tycker dom e både roliga och trevliga!Och sprida rasism e vel att ta i en hel del, SD e ett politiskt parti som värnar om att Sverige ska fortsätta vara Svenskt, precis som Miljöpartiet tex,

Mats Eriksson:
*****:
Dom har avslöjat sig rätt bra på sista tiden, med nazistsånger på politiska sammankomster, men det är ju däriftån de kommer också, sprungna ur nazismen, BSS etc! Gå in på Expo och läs på lite om SD, de är inget "vanligt parti"! Jag har läst en hel del om deras historia och politik och det är bara att konstatera att dom är rasister!
Men strunt samma "your choice"!

Sverigedemokrutt:
Jag e väl påläst om SD sen flera år tillbaka, så jag behöver inte läsa mer om dom. Lite kul är att så fort någon/några nämner något negativt om de utländska så e man rasist direkt, inte undra på att Sverige inte är Svenskt längre, hel sjukt rent ut sagt. Fortsätter det så här så kommer vi snart va tillbaka till "endast för vita" tråkigt men sant tyvär

Mats Eriksson:
Det enda problemet jag ser är när politiker börjar leta syndabockar och hittar dom hos andra grupper och oftast då från andra länder, ungefär som Hitler!
Kan väl säga som så att personligen ser jag både problem och fördelar hos alla religioner men det viktigaste är ju att det finns normala muslimer precis som normala livets ordare eller Jehovas. Dock så om religionerna när de tolkas fundamentalistiskt (likaså kristendomen) blir förskräckliga! Men man lär, eller bör, ju döma folk som enskilda personer och inte döma ut hela gruppen oavsett om de är från pingstkyrkan eller någon muslimsk grupp, då hamnar man lika snett som Hitler eller SD!
Och vad som är Svenskt? Det kunde ju inte ens SD:s partiledare definiera när han intervjuvades av Halal- TV :)! Den tyska julgranen kanske, eller var den var ifrån?

Dom enda ursvenskar som existerar idag är ju Samerna btw :) !...

Sverigedemokrutt:
Ja du vet du inte vad som e Svenskt så bör du själv inse hur jävla illa det är! Att ha skolavslutning i kyrkan är en Svensk tradition tex o den traditionen är borttagen i de flesta skolor pga att inte alla elever få gå in i en Svensk kyrka, o då menar jag inte Svenska barn så klart.

Där har du en liten liten detalj i hur vi Svenskar ska anpassa oss till utlänningarnas ideer, det finns miljoner sånna exempel och det är sååå sjukt rent ut sagt! Kommer man hit så får man fan anpassa sig efter våra regler, passar inte det så e det bara att simma hem, för inte fan ska vi betala deras resa.

De flesta lever på socialbidrag hela livet och skaffar 7-8 barn som vi får betala för med våra skattepengar....

Sverigedemokrutt:
Alla vet vel att om man blandar vitt och svart så blir det Grått, inget vidare direkt.

Mats Eriksson:
Julgranar ... (Fb:s nerkortningar :( ! Det jag skrev var iaf på't ungefär att julgranar är rätt färggranna och inte särskilt svenska! tyska?)

Mats Eriksson:
För min del så struntar jag fullständigt i var folk väljer att bosätta sig på denna lilla plätt i universum som kallas Tellus (eller för all del, en del tvingas flytta för att överleva, vilket jag iofs inte struntar i, där är det en självklarhet att hjäpa ...) !

Mats Eriksson:
Tycker även att nationalistpolitik är synnerligen egoistiskt och påminner om när barn slåss om sin lilla plätt i sandlådan! Albert Einstein sa att nationalism är en barnsjukdom och det stämmer väldigt bra tycker jag också! MvhME/Mats

Sverigedemokrutt:
Barnsjukdom ha ha ha, ja vissa lever ju i sandlådan hela livet märker jag. Tur att vi andra inte gör det.

Sverigedemokrutt:
O nu tänker jag inte slösa bort min viktiga tid på nån som dig, anser det vara helt meningslöst att sitta i sandlådan o höra ditt svammel om julgranar..... oj oj oj

Mats Eriksson:
Jo precis en del sitter i sandlådan hela livet :) och ser inte längre än till några gränser som några kungar i historien ritat upp! Samt tror att all blandning blir till grått :)! MvhME/Mats

Sverigedemokrutt:
VITT BLIR GRÅT!!!!!! Så sitt för fan inte o skriv att jag sa att all blandning blir grått, det är en jävla skillnad!!!

Sverigedemokrutt:
***** hur i helvete kan du ha en sån idiot i din vän lista här?? Han är ju för fan utvecklingsstörd. Måste vara nån av dina tidigare patienter när du jobbat innom mentalvården...

Mats Eriksson:
:) Sa hon som stödjer partier som sjunger nazistsånger och är sprungna ur densamma ideologin! The end! MvhME/Mats

(Lite har fallit bort pga Fb:s förkortingar av inlägg och att jag hade bråttom när jag kopierade, tja sånt är livet! Men om jag minns rätt så skrev jag något om att vi alla är invandrare, allt från neanderthalarna, till samerna och att kungahuset är en väldig blanding :) och att något helsvenskt inte existerar, samt appropå skolavslutningar i kyrkan att statskyrkan inte existerar längre samt att vi har religionsfrihet och att kristendomen f.ö kommer från mellanöstern :)!)

Läs också:
- Hepp, ojdå SD, dom bandade visst när ni sjöng nazistsånger!

-

5 kommentarer:

  1. Ojoj...Är människan 13 år eller? Så fort SD kritiseras så får de nåt slags hjärnsläpp och låter som en dyslexiker eller vad man nu kan säga. Inget ont ord om dyslexi nu, för det vet jag hur jävligt det kan vara eftersom jag har syskonbarn med den diagnosen. Men den där kommentatorn verkar ju vara mer än lovligt ..hm...dum?

    SvaraRadera
  2. Sverigedemokraterna är inte rasistiskt. Var tionde sverigedemokrat har invandrarbakgrund. Till och med Jan Guillou, islamist och kommunist, säger att SD inte är rasistiskt. Läs SD:s partiprogram. När ska politiskt korrekta som du vakna egentligen? Jösses. Noll respekt för demokratin.

    SvaraRadera
  3. Kulturbäraren:
    Vilken kultur vill du bära? kristendomdomen som är från mellanöstern? Julgranen (från tyskland? :) ). Själv föredrar jag att bejaka och ta till mig det det som är bra från alla kulturer och att bekämpa det som är dåligt helt oavsett varifrån det kommer!

    Det finns länkar läs dom! Jag har läst SD:s partiprogram och följt deras utveckling, vilket du skulle märkt om du klickat på länkarna!

    SD är rasister, har samma grundläggande principer som nazzarna; vi här, dom där, assimilation (alltså inte integration och kulturblandning) enda skillnaden mellan t ex FF (fd NSF) och SD är att man i SD koncentrerar sig mot Islam och i FF är det samma gamla skitprat om judiska konspirationsteorier av ZOG!

    "Var 10:onde SD:are har invandrarbakgrund", tja det fanns judar som samarbetade med nazisterna under 2:a världskriget också, men inte ändrade det ideologin!

    Det är inte mindre rasistiskt att som SD skylla på muslimerna än som Hitler gjorde på judarna!

    Vänd blicken mot de som förskingrar våra pengar och delar ut bonusar till varandra (både inom politiken och i företagsvärdlden) istället än hitta på syndabockar i grupper som både har rätt till hjälp och vi dessutom har skyldighet att hjälpa enligt konventioner vi förbundit oss att följa!
    Att skylla på invandringen, missbrukare, att folk inte är sjuka och bara lata eller whatewer är bara för lågt och som sagt att vända blicken åt helt fel håll. Dessutom är detta bara en hjälp till de som styr och har makten, dvs att småfolket slåss inbördes!


    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  4. Bra att du orkar diskutera till och med med idioter. Synd att jag själv inte har den energin.

    Peace out.

    SvaraRadera
  5. André Laszlo:
    Ibland så, men ofta får man lämna det hela därhän. Det är väl mest för andras skull man måste säga ifrån emellanåt, men det finns ju både före detta NSF:are (FF), ND:are och SD:are och det finns det ju anledningar till så att säga! Man får väl inse att man inte kan förändra hela världen själv, men samtidigt så finns det inga hopplösa fall bara dåliga metoder, det gäller såväl rasister, missbrukare eller whatewer!
    Fast jag föredrar irl lär jag säga, rasism är ju inte direkt någon ovanlighet dessvärre och man måste ju säga ifrån och inte acceptera vad skit som helst!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats