2009-07-02

- Jävla besvärligt allt ska vara ... ... ...

Ja jag vet att myndighetssociopatdjungeln ställt till ett rent HELVETE för fler än mig, men det hjälper vare sig andra lr mig att känna till detta faktum, snarare tvärtom ... ...!

Det är märkligt, det enda jag behöver hjälp med är särkilt högriskskydd och deltids sjukskrivning och en anpassad samhällsnyttig sysselsättning. Nu är det ju tydligen, om inte helt jävla omöjligt (kanske, eventuellt möjligen verkar det så iaf), så mycket, väldigt, extremt besvärligt att få den hjälpen till ett anpassat liv, trots alla lagar och bestämmelser! Den ena myndigheten bollar till den andre och den andre myndigheten bollar till den tredje lr tillbaka till den först som ... osv och den enskilde får inte hjälp någonstans, lr i bästa fall lite här och lite där, INGEN SER HELHETEN!

Den enskilde har dock INGENTING att säga till om, det är helt och hållet andra som bestämmer ditt liv!

Mitt fk-ärende ligger hos regeringsrätten sedan länge och sist jag hörde nåt så tog det minst två år för en annan person innan något hände på den nivån! Fö att få den hjälp jag har rätt till av Fk har jag gett upp, det är lika meningsfullt att försöka prata med dom som om en jude försökt att prata sig till att få leva med en koncentrationslägervakt i nazist-tyskland!

Har vänt mig till psyk t om men, jag var psykiskt frisk enligt överläkaren i sandviken (tro't lr ej :) )! Tja, fick iaf tips om personligt ombud och kurator! Tyvärr så är deras målgrupp pskykiskt sjuka! Men nu fanns det lite flexibilitet iaf så jag kan ha några att "bolla med" så att säga, vilket är en fördel när man försöker gång på gång att få till hjälp och bra lösningar hos byråkratrobotar, vilket givetvis är stört omöjligt, lr väldigt, väldigt, väldigt, väldigt extremt besvärligt! I bästa fall är det bara "väldigt extremt besvärligt" att fixa självklara saker! MEN man ska ju inte begära att byråkrater ska se det enkla och självklara ... ... ... ..., i synnerhet när deras uppdrag bl a är att utrota svaga och sjuka!
Som tur är finns det ju även människor bland robotarna och ödlorna (precis som det ibland kan finnas katter bland hermelinerna, lr apajävlar i skåne), men det är ett oerhört påfrestande lotteri för den enskilde.

Tja, får väl se om byråkratins Julius Caesars gör tummen upp lr ner för min del framöver, under tiden är jag som så många andra hänvisad till plågsam väntan på om man skall spetsas på en treudd lr får ynnesten att leva!
Det verkar som om jag för min del inte hör hemma nånstans i systemet, inte till 100% iaf! Kanske man skulle höra sig för om man får en remiss till en styckmästare, så kan jag skicka mina olika delar till olika ställen, jag menar nu när INGEN vare sig vill se lr tar något ansvar för helheten som det verkar!

Det är bara att hoppas att byråkratins ryska roulette ger en vinst framöver, lr att "man" vinner en storvinst på lotto!

Vinner jag på lotto, så kanske jag satsar några kronor på böter för att skita på Försäkringskassans kontor, för att visa mitt förakt! Lr nej, dom pengarna kan man satsa på vettigare saker i kampen för ett människovärdigt samhälle!

--

6 kommentarer:

  1. Bra skrivet. Och helt korrekt; alla skyller på alla; ingen ser helheten.
    Förstår att du kom på idén om styckmästaren; det verkar vara just precis så; att var och en tar hand om sin del; och alla som ska ha ett ansvar är överlusade med jobb; så de orkar inte mer än hålla skrivbordet någotsånär rent.

    Sociala medborgargardet har jag inte vetat om att det finns.

    SvaraRadera
  2. Helena
    Jo det är ju så och för den enskilde som drabbas är det katastrof. Men det borde ju inte vara svårt egentligen att se den ostyckade verkliga personen!
    "Sociala Medborgargardet för Allas Rätt Till Acceptabel Social Trygghet" är ganska precis nystartat: http://socialamedborgargardet.ning.com

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet! Jag klappade själv ihop efter beskedet att jag faller ut ur systemet om ett par månader. Vände mig då till min läkare som sa att jag skulle få träffa en av deras psykologer. Detta var för en och en halv månad sedan och ännu har jag inte fått den "akuthjälp" som jag blev lovad.

    Jag lever också ensam och kommer att välja självmord före att bli uteliggare.
    Hur går vi vidare? Jag vill jobba aktivt NU för att det ska ske en förändring!
    Jag har dessutom upptäckt att folk i min omgivning som inte själva är drabbade inte har en aning om att det är så här. Vi måste få upp ögonen på folk, driva på tidningarna att skriva mera om konsekvenserna. Självmorden som kommer att öka tillika brottsligheten.
    Har någon några idéer om hur vi ska lägga upp strategin?

    SvaraRadera
  4. Marion
    Se min andra kommentar på http://matseriksson.blogspot.com/2009/04/satt-stopp-for-forsakringskassans.html . Bor du på vägen från Hofors till Stockholm så är du välkommen att följa med i september, likaså på våra ljuständningar med affischering! Det finns gott om ideer i min skalle också, men vi får väl diskutera på Sociala Medborgargardet. T ex vore ju regelbundna "gå in och sitta på Fk" aktioner något till att börja med! Men vi lär ju bli fler och dessvärre är ju svensken ett fegt folk, man dör tydligen hellre och låter andra dö än gör något, sorgligt men sant, självbevarelsedrift tycks det inte ens finnas hos de flesta sjuka ....! MEN även om det så bara är jag och EN till lr några till lr bara jag så inte fan tänker jag dö lr bli bostadslös ohörd inte! Vi förtjänar dessutom att leva och att leva efter våra förutsättningar!!!



    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  5. Jag bor i Linköping Mats, lite långt bort. Har lite andra planer i september för att rädda den sista spillran av mitt liv, men det kan vi ta via mail senare. Jag vill VÄLDIGT gärna vara med på era aktioner om jag kan. I början på september går bra för min del och jag kan försöka hitta nån billig buss upp. Finns det inte folk här nere som vill upp som man kan samåka med eller göra samma aktion med här nere?

    Har på flera ställen läst:
    "Det skall särskilt åligga det allmänna att trygga rätten till hälsa, arbete, bostad och utbildning samt att verka för social omsorg och trygghet", står det alltså klart och tydligt i regeringsformen

    Alltså bryter regeringen mot grundlagen. Kan man inte dra Sverige inför EU-domstolen eller nåt? Anmäla svinen! Är själv oengagerad när det gäller byråkrati och politik. Har tvingats stänga av för att stå ut att leva sen jag kom in i helvetessystemet för några år sen. Och den ständiga smärtan gör inte saken bättre.

    Om vi bara blir tillräckligt många så kan vi kanske samordna aktioner på samma dag och tid i olika delar av landet.

    Vi måste komma igång!!

    SvaraRadera
  6. Du har helt rätt, man bryter grundlagen och vi har en jurist som ska hjälpa till med en gruppanmälan, men det skulle vara en fördel med mer folk, men vi kommer att göra det i vilket fall! Men det tar sin lilla tid med det juridiska och det behövs material!
    Du kan själv juristen på hans sida i Sociala Medborgargardet! Kontakta även Ulf från Hofors! Om du vill bli medlem i föreningen också så ser du i forumet hur det går till, det är enklare med kontakter på det viset också!

    MvME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats