2009-07-09

- En olycka kommer sällan ensam ...

Pust, det skall bli rotrust i mitt hus fr.o.m v.34 till v.47. jaha ja, det var sagt 1 månad och i augusti! Det här innebär att vi i huset inte kommer att kunna vistas i vår egen lägenhet mellan kl. 7-16 må-fr i oktober, november och får duscha i baracker utomhus, inget vatten lr toalett (i lägenheten då ..., men jag har lyckats fixa så jag får en torr-toa ...)!!! Jag må anses vara bortskämd kanske, men hur fan hade dom tänkt att folk ska duscha, skita etc utomhus och inte ens kunna vistas i lägenheten på hela dagar i oktober/november? Men iofs, klart det går, en del är ju helt hemlösa, även vintertid och en del folk bor på heltid på diverse ställen utomhus, men å andra sidan så betalar de inte någon hyra alls då heller!
*Uppdaterar här så fort jag fått tag på SH, får väl ringa imorgon lr på måndag och fråga hur de tänkt sig det hela och höra om möjligheterna för annan lägenhet under rusten!* 090712: Skiter i det där, det blir ju infomöte i augusti ...!!! detta är väl lite av ett lyxproblem när man riskerar att bli "permanent" bostadslös!
Men jag får väl se det som en "light"träning på eventuell framtida hemlöshet :( utifall det värsta skulle hända!
- Uppdaterat 2009-07-09, avslag från regeringsrätten

6 kommentarer:

  1. Snacka om i lands problem! :=) Dom skall väl inte rotrusta vardagsrummet? Så där kan du ju vara. Se i stället på vilken standrdhöjning det blir!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är sant till viss del, vad gäller rotrusten! Men det blir självfallet en hyreshöjning också! Själv skulle jag hellre behålla nuvarande standard och skulle hellre se en hyressänkning, även om standarden sänktes :) !

    Och vara i vardagsrummet när man bilar och borrar osv, nä det blir som att bo mitt i en byggarbetsplats, bokstavligen! Försök vila lr ta det lugnt lr arbeta vid datorn under sådana omständigheter, det lär vara synnerligen omöjligt!
    Så finns möjligheten att få alternativt boende så tror jag jag tar det annars får man väl våldgästa mamma och bekanta! Det är ju en jäkla lång tid, framför allt MYCKET längre än vad dom pratat om tidigare! Hade det varit augusti och fint väder hade det ju varit rätt lugnt, MEN oktober och november, nej tack!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  3. Men du vet ju var min kaffebryggare och godisburk bor! :=)
    Är du säker på att det blir hyreshöjning? Det blev det inte när dom gjorde om morsans hus.

    SvaraRadera
  4. Bobo
    jo :), ska spara en grön kula från Eckerö-linjen till dig också, mums!
    Jag är säker till "110%" att när det är klart med rotrusten här i Norrsätra så höjs hyrorna,så man ganska snart har tagit tillbaka den rabatt vi får 1 månad! Inte sjutton gör Sandvikenhus, lr något annat bostadsbolag för den delen, en standardhöjning utan att höja hyrorna, de är ju ingen välgörenhetsinrättning!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  5. Ojojoj...vad drygt. Jag vet ju hur det är när Gavlegårdarna har helrustat en av mina förra lägenheter. Man kan inte vara nånstans när det springer folk överallt.Usch stackars dig. Synd jag har så lite plats annars kunde du fått vara här..Jag får ju knappt plats själv...=)

    SvaraRadera
  6. Inger (wingar)
    Jag kommer och våldgästar dig på dagtid lite iaf, enligt överenskommelse :) !

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats