2009-07-06

- Fk, vad annars ...

Detta blogginlägg är skrivet av Ulf Lindström från Hofors:

Sitter här och blir mer och mer förbannad. Har försökt skriva till tv4 nyheterna och dom ser ut att ha blockerat skrivande om FK. Över 550 000 mail avvisade från deras sida. Men fick iväg min skrivelse till lokala nyheterna i Gävle så hoppas få svar om hur många som kastats ut av FK fram till sista juni vilket jag fan inte får reda på men tycker är mycket viktig info hur FK jobbar i dag. Att dom fortsätter sitt makabra handhavande är helt klart så vi måste bevaka vad som sker i landet.
Har mina problem med FK och kör stenhårt med dom för närvarande och vill ha en demonstration inom en snar framtid i Gävle och önskar verkligen att vi kan få ihop några sjuka som demonstrerar mot detta sjuka system så vi kan få en ändring till stånd. Folk tappar matpengar och allt i livet, vi sjuka i sverige går på knä utan ekonomisk hjälp så nu är det verkligen dags att protesera mot skithögarna i regeringen. Jag är en av dom tokdjävlar som röstat dom på plats men dom gick under falsk flagg så det framgick inte hur man tänkt sig framtiden men det har vi ju fått se nu på ett grymt och hårt sätt som alla borde förstå och veta om.
Ska göra i ordning plakat till en domonstration i Gävle inom en en snar framtid och hoppas verkilgen på lite uppslutning under dagen av folk som passerar medan vi är där för vi är ju en nystartad förening så vi har inte många medlemmar idag. Men det kommer att ändras tror jag eftersom det är turbulens inom Resurs på grund av deras censur av vad som skrivs på deras sidor just nu. Dom sket ner sig när Mats och jag blev anmälda av FK viket ju är det bästa som hänt. Nu får vi ett juridiskt ombud mot skitstövlarna om dom går vidare mot oss vilket jag verkligen hoppas. Jösses vad dom ska tycka om oss efter den anmälan för då har dom skaffat sig problem som dom aldrig kommer att resa sig ur.
Ulf Lindström

- En insändare av Ulf

3 kommentarer:

  1. Jag är inte direkt optimist vad gäller sverige och protester, det är ett motsatsförhållande i det :(! Men man bör försöka annars är man ju ett lika fegt kryp själv som den ynklige svensken är generellt.
    Framför allt, har man den minsta överlevnadsinstinkt kombinerat med att man vill se ett humanistiskt samhälle så måste man försöka!
    Vad gäller RESURS så kommer nog, med största sannolikhet, några av dom där individerna som gör grovjobbet åt Fk bland de sjuka genom att dämpa ner rättmätig ilska, att sitta i någon samarbetsgrupp framöver, slickandes rövarna på de som är ansvariga för morden på de sjuka och andra svaga i samhället!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  2. Jag har en liten idé om hur en demonstration kan se ut. (Synd bara att den planerade är i Gävle, 60 mil från mig)
    Det gäller ju att synas, höras och framförallt uppmärksammas av pressen. Vi kunde kanske samla så många vi kan få ihop och klä oss i jutesäckar eller dylikt när vi framför budskapet. Se riktigt eländiga ut, precis som vi är, och göra en grej av det faktum att vi är FATTIGA! Då får vi i alla fall ögonen på oss. Lite fånigt kanske....men tror folk uppmärksammar mer då än om vi bara demonstrerar på som vanligt.

    Åker givetvis till Gävle för sakens skull om det krävs och OM jag får tag på en billig bussbiljett. Vill gärna träffa mina medbröder och systrar. Får väl ta med ordentligt med värkpiller :-/

    Och jag vill SLÅSS! (OBS bildspråk, om nu något tröghuvud till byråkrat/handläggare läser detta)

    SvaraRadera
  3. Marion
    vi får höras, släppte just in dig i Sociala Medborgargardet! Men nu lär jag lgga mig, det har varit en hektiskt dag med en sväng till Åland med en jag är kontaktperson till och sen NA-möte på det så nu är jag totalt slut för dagen och ska äta några gröna kulor och se på gröna ödlorna i serien V, om jag inte somnar före .... zzzzz!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats