2009-03-14

- Bertolt Brecht, Prostitution, Dan Berglund, en falsk stork och lite annat ...

Första filmen är om >>> prostitution <<< "En gång hora alltid hora", där en prostituerad får frågan om "den lyckliga horan", svaret hon ger är: lyckligare än ett socialfall som ligger hemma iaf. Svaret fick mig att tänka på ett citat av av Bertolt Brecht: "Först kommer maten, sedan kommer moralen.", man skulle också kunna säga; Först kommer pengar för att kunna LEVA och inte bara överleva, sen kommer moralen!
Därefter kommer en del låtar av Dan Berglund och två låtar med Fredrik Åkerström, med Tältprojektets AK-sången mittimellan (Ak-arbete var som alla "åtgärder" som genom åren kallats olika saken, AMS-, APR-,JUG eller bara åtgärd, kort och gott arbete utan riktig lön och fackliga rättigheter eller pensionsgrundande). Sist är ännu en låt (!), men denna gång med Marie Bergman Band "Ingen kommer undan politiken" (kom ihåg att politik är alltför allvarligt för att överlämnas åt politiker!!!). Det är inga låtar jag har i min playlist i Winamp, musiken är inte min stil direkt, förutom Marie Bergman då, men DB och FÅ har mycket bra texter som är precis lika aktuella idag som då! Det vore nåt för någon rappare eller hårdrockare att göra covers på tycker jag, så både text och musik blir bra, i mitt tycke då :) !

Och; Falsk stork lurar Malmöbor; Ja se skåningar, är det inte apajävlar på löpsedlarna därifrån, så är det storkar!

Och en "Nyhet" (utan hänvisning); "Ett seminarium om tidsmaskiner kommer att hållas för två veckor sedan". Helt klart värt att uppmärksammas, eller kanske var värt att uppmärksamma, eller hmmm, inte värt att veckla in sig i nåt resonemang kring detta kanske.


-------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats