2009-03-07

- Prostitution = att tillfredsställa sig själv på bekostnad av andra människors liv och psyke!

Prostitution = att tillfredsställa sig själv på bekostnad av andra människors liv och psyke!
Orkar inte ha nåt utlägg just nu dels pga att jag är trött :) + att jag blir så jävla förbannad på den VIDRIGA, respektlösa människosyn där det anses som normalt att sälja och köpa människor. Vad det handlar om är att välbeställda köper människokött (utan själ) av människor som är i behov en inkomst, ... ... så ... jag rekommenderar kort och gott dessa två trådar i Marcus Birros blogg på TV4: här (där har jag några inlägg) och här är en tråd till i i ämnet, vilka är relaterade till programmet Kvällsöppet 2009-04-03.
Särskilt värt att lyssna på i programmet:
- Birro samt en kvinna som som säger att prostitution inte är ett arbete utan en inkomstkälla!

Det blev viss ett litet utlägg iaf, fyller kanske på senare med mer, kanske jag klipper in det jag skrev här. Vem vet ... nu lär jag sova nån timme till :)

Något senare ... Sagt och gjort ...

Några utdrag från mina inlägg här
//Frågorna
Okej eller inte, tja om det är ett alternativ för att få mat till sig själv och familjen så ja. Men nej det är inte acceptabelt att man måste sälja sin kropp för att överleva!

Tror någon att nån enda människa skulle prostituera sig om man fick exakt samma summa från ett vanligt jobb? Nej knappast!
De enfaldiga och störda personer som inbillar sig att den prostituerade gör det för att de gillar dom kan ju prova att erbjuda samma summa utan att få sätta på dom!
Är du kåt ta saken i egna händer istället eller köp en maskin då förstör du inte psyket på någon annan människa iaf!

Hur många "vanliga svennar" lever inte själva? Använd fröken höger eller något sexhjälpmedel så förstörs inte psyket på någon annan människa! Tror du på fullt allvar att någon skulle sälja sin kropp om de fick exakt samma summa pengar på annat sätt?

Jag skulle rekommendera alla som köper sex att lägga pengarna på bordet och gå därifrån, så får dom se om "den lyckliga villiga horan" springer efter för att få ha sex med dom!

Ang. manliga prostituerade:
Det finns förvisso både kvinnliga och manliga prostituerade, MEN det finns ett fysisk hinder för en man om man ska lägga sig med någon man inte vill ha. Därför krävs droger eller en mycket stor fantasi så det går att förtränga och glömma äcklet. En kvinna kan bita ihop och agera som den skådespelare den prostituerade är och göra det som krävs rent fysiskt, att det sen självfallet förstör psyket är en annan sak. ( Tillägg: Om det nu inte gäller att bli påsatt i analen, då är det naturligtvis samma sak för en manlig prostituerad som en kvinnlig!)

Ang. egoism och respekt:
Vad gäller egoism så är det den ultimata egoismen att fullständigt skita i andra människor när man anser att det bara är att köpa en människa för att ha sex!
Var är respekten för människan i ditt liv?
Vad ger dig eller någon annan rätt att köpa en annan människas kropp för sitt eget nöjes skull, en person som är i behov av pengar som torsken i sin ultimata egotrippade värld anser sig ha rätt att utnyttja som han/hon vill, likheten med hur slavhandlare tänker är slående!
- Prostitution = att tillfredsställa sig själv på bekostnad av andra människors liv och psyke!

Ang. funktionshindrades rätt till sex:
Sexhjälp med sexhjälpmedel är en sak där drabbas ingen annan! Det är något som de som inte kan själv skall ha rätt till hjälp med!

Ang. frågan om arbetsförmedlingen kan tvinga någon att ta ett jobb, ja idag blir man av med ersättningen om man nekar ett enda jobb som man anses klara av!
Idag måste du söka och ta ett anvisat jobb, oavsett vad det är för jobb! Dessutom får du inte neka jobb någonstans i Sverige, vilket innebär att en skåning kan bli av med ersättningen om man nekar jobb i kiruna . Det är dom kalla hårda regler som gäller!

Ett bra inlägg från en, citat:
Kenta:
Äcklas av alla förespråkare till rätten att få köpa en människas kropp att utnyttja sexuellt för att tillfredsställa sig själv.
Jag tror och hoppas att ni inte skulle vilja att er, eventuella, son eller dotter blir påsatta dag ut och dag in av egocentriska kåta män och kvinnor som skiter fullständigt i vem de sätter på så länge de får vad de vill ha.
Snacket om den "lyckliga horan" och frihet att få välja själv vad man vill göra med sin kropp är ointressant anser jag. Måhända att någon enstaka man eller kvinna inte lider av att låta någon utnyttja deras kroppar sexuellt mot betalning. Men öppna ögonen och se saker och ting i ett vidare perspektiv, se hur mycket skit det för med sig i kölvattnet.
Hur många av de som säljer sin kropp gör detta av fri vilja och inte av tvång av olika anledningar?
Hur fan är man funtad när man slåss med näbbar och klor för rätten att få köpa en kropp att utnyttja sexuellt för att tillfredsställa sina egna behov när man ser hur djävligt flertalet av de som säljer sin kropp har det? Men det är väl som med allting i vår värld idag: JAG skiter i om någon lider helvetes kval bara JAG får MIN frihet att göra det JAG vill. Någon annan tar ju ändå hand om de söndertrasade själar JAG lämnar efter mig. Det är väl så ni ivrare för att få köpa en kropp att utnyttja sexuellt fungerar, inget samvete och med empati enbart för ert EGO.

Jag:
Du har helt rätt Kenta! I övrigt så tycker jag att om man nu har råd att betala prostituerade så kan man köpa en maskin istället om dom inte orkar onanera, då förstör dom inte iaf inte någon annan människas liv!

Ett litet slutord i frågan:
Jag ser ingen anledning att fortsätta denna diskussion. Jag kan konstatera att människosynen är direkt motsatt. En del homo sapiens verkar inte ha kommit så långt sen apstadiet trots att vi har förutsättningarna i form av större hjärna och idag kan välja om vi ser oss som likvärdiga individer eller om den ene kan och har rätt att utnyttja andra, då pga råstyrka och idag pga ekonomi.

Sex mellan två två vuxna människor är när bägge vill det och det är ömsesidig respekt, det är inte en affärsuppgörelse där den ene anser sig ha rätt till den andres kropp för att denne har pengar och den andre är i behov av det!
Och, återigen, hjälp (alltså inte prostitution) till handikappade är en helt annan sak och en rättighet, tyvärr råder gammal moral på den fronten än!//


Relaterat:
- Ju mer religiös och konservativ man är, desto mer ser man på porr
- Sexhjälpmedel (Trust in Lust. Apoteket i samarbete med RFSU)
- ROKS Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige
- Något centralt mansjourförbund har jag inte hittat, men här är 2: 1,2.
- Det fanns tidigare en sida både för "torskar" och "horor" som hette prostitutionsrådgivningen, men den är väck!
Hmm ja det säger väl en del om detta tycker jag!

Här är iaf något för "torskarna" som jag hittat:
- Köper du sexuella tjänster?

Om hjälp till sexköpare:
- Sexköparna ska få hjälp på gatan





Det blev visst en hel del till slut :), kanske det blir påfyllning framöver också ... ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats