2009-06-11

- Ang. Försäkringskassans anmälan mm ...

För många år sedan var jag på Folkets hus i Gävle och såg en föreställning med Lenny Norman och Claes Malmberg i samband med en radiointervju jag gjorde! Btw, det är enda gången i hela mitt liv jag skrattade så våldsamt att jag ramlade av stolen :D ! Men till saken, i föreställningen så uppmanade Claes (lr Lenny) en politiker att ta en promenad på Sveavägen (de flesta minns väl var Palme blev skjuten! Och känner ni inte till Palme, "ungjäklar" :), så gå då till nästkommande historielektion eller ta en sommarkurs!).
I Försäkringskassans säkerhetschefs ögon borde väl det vara en uppmaning till mord?

Jag har själv blivit offentligt ofredad åtskilliga gången av både sverigedemokrater och andra rasister samt "snöiga" flummputtar.
En gång anmälde jag en person på Lunarstorm som kallat mig för pedofil offentligt när argumenten tröt! Svaret på anmälan hos Sandvikenpolisen var: - Sånt får man tåla på Internet och inget mer hände! Därefter har jag inte anmält nåt mer, det känns som bortkastad tid!
På internets värsta sophög, en site jag inte ens vill nämna vid namn, var det ännu en drognisse som uttryckte sin vilja att sparka ihjäl mig och på en annan flummputtsite var kampen mot mig och mitt antidrogarbete lika viktigt som dagen D :)! Dessa exempel får illustrera vad man kan råka ut för på bl a Internet, utan att något händer! Men å andra sidan så är detta extremt "light" i jämförelse med det konkreta hot försäkringskassan är mot de sjuka idag i verkliga livet!

Kanske dags att omprogrammera hela Försäkringskassan och framför allt de politiskt ansvariga, så de får en empatisk förmåga och börjar hjälpa och inte stjälpa! Ta till er av den faktiska kritiken av ett totalt människofientligt system som ni administrerar istället!

Kan tilläga att om fk hade tillgång till det sanningsserum som Karin Boye berättar om i sin bok Kallocain så skulle inte all världens poliser räcka till för att utreda anmälningar om "uppvigling"! Det finns hur många som helst som sagt att jag skriver vad många tänker men inte vågar säga, så mitt förslag är att ni tar er en funderare på om ni skall fortsätta att trampa på dom som redan ligger eller börja hjälpa era kunder istället (ligger, pga av er!!! Drivits till SJÄLVMORD pga av er!!! TORTERAS av er, ja att tvingas välja mellan att bli inkomstlös och därmed bostadslös lr arbeta med svåra smärtor tills man faller ihop ÄR tortyr!!!)! Jag säger som "vad hon nu hette" sjöng i melodifestivalen - Snälla snälla snälla, ni måste väl ändå ha en liten liten uns av logiskt tänkande och empati någonstans i era hjärnskrymslen, eller?! Till och med A.Hitler var ju vänlig, mot djur! Så kanske det finns hopp om att det finns ett uns av mänsklighet kvar, långt därinne? Fast jag är skeptisk!

I en Monty Python sketch så har John Cleese en monolog om hur man bäst utrotar underklassen (tyvärr har jag inte hittat på denna sketch, men den kanske dyker upp. Uppdaterat 2009-07-14; hittade just denna därna sketchen och den ligger nu inbäddad längst ner i detta blogginlägg. Denna sketch borde ju enligt försäkringskassans säkerhetschef antagligen kvalificera John Cleese för att åtalas för anstiftan till mord? .... Jag hittade dock en MP sketch om hur man bäst gömmer sig och det meningslösa i att gömma sig, den rekommenderar jag alla ynkryggar!)!
Den andra filmen heter Milgram experiment och handlar om hur lättmanipulerade folk är när det gäller att frånta sig själv ansvar över barbariska handlingar, dvs när de följer någon annans order och den rekommenderas naturligtvis till fk:s anställda (Den gick inte att bädda in så det är en länk!)!

Tänk efter, i dagspressen, i synnerhet kvällspressen och diverse skvallertidningar, hur många texter och rubriker kan inte tolkas som uppmaning till brott!? Dvs om man som Försäkringskassans säkerhetschef tar saker ur sitt sammanhang och använder ett lösryckt citat! Nej, det är naturligtvis så att fk är ute efter att skrämma folk till tystnad och sorgligt nog har de bra draghjälp till och med en del som påstår sig vilja hjälpa som gör sitt bästa på ett fint sätt för att sjuka inte skall protestera!

Ang. RESURS så får man verkligen hoppas att de sjuka kommer ut ur garderoben och massanmäler statens bödlar och tortyrexperter på Försäkringskassan! Men det är knappast troligt, sorgligt men sant! (Fotnöt: Låter kanske lite väl hårt ang. RESURS, men detta är den erfaranhet som gjort att jag och en del andra tröttnat på det nätverket. Vi har dock inte tröttnat på kampen mot fk och de politiskt ansvariga, DET handlar om ren överlevnadsinstinkt samt en grundläggande känsla för att man inte behandlar folk sämre än avfall, en instinkt "man" önskar fler hade)
Däremot är det naturligtvis bra att stötta varandra och att utdela bamsekramar är väl fint, men det förändrar inget och det är bara bra för fk och andra beslutsfattare om man passiviserar varandra! Blir det mer kämpaglöd på RESURS så tänker jag återvända dit, men tillsvidare så är jag "Avaktiverad".

Senast i höst kommer en förening, en riktig förening, inget nätverk, att bildas som på ett aktivt sätt kommer att ta kamp och göra sitt bästa för att rädda livet på folk, folk som fk:s och andra myndighetssociopat bödlar gör sitt bästa för att driva till självmord!

Ang. fk:s handläggare så kan jag bara säga som så att jag själv skulle aldrig kunna arbeta med det dom gör mot de sjuka, jag mår riktigt illa vid tanken bara och vill kräkas och kan man känna för att göra som i denna blogg. Lägg dock märke till innehållet samt att det är bildspråk, vilket jag använder flitigt och som den som följt min blogg vet! Det handlar också rätt mycket om överhuvudtaget i min blogg om allas vår moraliska skyldighet att ingripa, att agera, ha civilkurage kort sagt, när folk behandlas sämre än skit och frågeställningen är i den nämnda bloggen "vem fan hotar vem"!
MEN det finns naturligtvis människor även hos fk, vilket flitiga besök på siten vakanser.se visar! Men samtidigt har man faktiskt ett ansvar över sina egna handlingar (!) och det finns bara ett sätt för er att bli förlåtna och det är att byta sida och vägra utföra ert smutsiga hantverk, jag skulle personligen inte själv kunna spegla mig och se mig själv i ögonen om jag utförde ert perversa verk!

Just ja, ringde och pratade med förundersökningsledaren idag ang. fk:s anmälan. Det var en trevlig man och vi pratade ett bra tag om bloggen och annat, men ang. förundersökningen så har den inte kommit nån vart än iaf! Det troliga, tror jag, är att resultatet blir som signaturen Pelle Polis skrev i en kommentar till artikeln i Arbetarbladet. Men det vore faktiskt synd, det här är ju en bra chans att både Ulf och jag får juridisk rättshjälp, något sjuka inte har överhuvudtaget idag!
Denna anmälan ju även intressant ur yttrandefrihets synpunkt! Om det är ett problem för fk att denna blogg ligger i USA så erbjuder jag mig att skriva ut det som behövs och skriva under, med reservation att det inte blir för mycket papper, då får fk skriva ut och skicka till mig så skriver jag på!

Jag har pratat med Datainspektionen tidigare för ganska länge sedan och det är svårt att åtala någon för något som är publicerat och ligger på en server i annat land. Men dom höll då på att titta på det problemet! (Ska ringa igen till dom och kolla och uppdaterar detta stycket då!)
//2009-06-18 Ringde och pratade med Datainspektionen och det är fortfarande så att i princip så måste man åtala något i det land som "brottet" är begånget! Därav så kan man ju t ex sälja narkotika med mera så länge servern ligger i "laglöst" land lr där exempelvis svensk lag av naturliga skäl inte gäller!
Ang. svensk lag och massor av exempel på domar läs vidare i blogginlägget Yttrandefrihetslagen mm!
Så antingen är Försäkringskassans jurister helt inkompetenta lr så har man bedömt skrämselverkan som tillräcklig, enligt principen
- Håll käften och arbeta ihjäl er sjuka/improduktiva jävlar!//


Ja detta får räcka så länge ... ... ... fyller väl på med lite ordlänkar och annat framöver eventuellt!
Det kanske är lite osammanhängande i detta inlägg, men jag har vare sig tid eller ork att återupprepa allt som redan är skrivet på andra ställen i bloggen!
Använd sökmotorn längst nere i högra hörnet och lr fråga om det är nåt!

-

- Milgram Experiment (Derren Brown) Channel 4

8 kommentarer:

  1. Hahahahahah Den var bra Montys lilla video här,och den säger ganska mycket!

    Personligen är jag inte nån monty älskare,kanske kan man bli det med tiden*L*

    Allt du skriver här ovan måste jag också hålla med om!Har läst och följt dina bloggar!Och ser fram emot den förening som ska starta!
    Resursare har klottrat i jag vet inte hur många artiklar och bloggar!
    Det hjälper inte,det har inte heller givit något att skriva till POLITIKER!
    De fortsätter blunda!
    Kanske är det skrämmande / otäckt att få höra hur illa folk drabbas av saker,så man BLUNDAR!

    Angående handläggarna på FK,ja inte skulle jag stoltsera med att vara anställd där!
    Sova skulle jag inte heller kunna!
    De gör bara sina jobb,JO man tackar,inte alla som gör det heller!
    Och man har inget förtroende för dem,ringer man så känns det som man får passa tungan!
    De analyserar varje ord en säger!
    För att kunna kicka en ut ur försäkringen!
    Men vem ska ansvara för det lidande och de skit som REGERINGEN OCH FK sätter en i,skulder som uppstår eftersom de från en dag till en annan ,sätter folk på socialbidrag!
    Man har en massa åtaganden som hyror,skulder osv!
    Det är inte jag som person som åsamkar mig detta!Så nog borde DE betala..men istället blir det människan som hamnar på gatan och kronofogden!
    Lägenheter finns inte som kostar under 3000 så vart ska man ta vägen!
    Att hamna på socilabidrag är att hamna i värre UTANFÖRSKAP..Alliansen skulle se till att det skulle MINSKA..Nej sanningen är ju den att JUST nu så jobbar BORGARNA och AXEN med ett konsultbolag som gör ett nytt PRIVAT sjuksystem...men där lär inte de sjuka och utkastade någonsin ha en chans att uprätta en försäkring!
    Alliansen var smarta..sa till sveriges folk att ni får mer pengar i fickan...Gå och köp er trygghet!(Akassa sjukförsäkring)
    Detta kommer bli dyrt!
    Alliansen skapar ett otryygt folk som gör brott,sätter eld på saker och rånar!
    Ju fattigare folk blir desto värre samhälle får vi,barna blir också HÅRT drabbade!
    De flesta människor bör rycka upp sig och tänka på vad allt detta leder till!

    Sköt om sig..jag inväntar hösten!

    SvaraRadera
  2. Hej Mats!

    Goliat är nog tillräckligt stor för att vi alla ska få plats på slagfältet. Jag tror vi alla måste välja det sätt att bedriva kampen som passar vår personlighet och vår livssituation. Jag som läkare sjukskriver och samarbetar med FK i många ärenden och har inte bara negativa erfarenheter av det. (Har haft mycket negativa erfarenheter också). Det betyder dock inte att jag ser mindre allvarligt på situationen. Håller med dig om att konsekvenserna liknar dem vid tortyr, och jag försöker påtala detta på alla mig till buds stående sätt. Helt ense med dig om att vi behöver med civilkurage och "djävlar anamma" i denna kamp - både från drabbade och friska!

    Vi ses på slagfältet - "BAMSE"-kramar ;) till dig!

    Jenny

    (Mycket viktigt förtydligande budskap:
    Goliat, slagfält och "BAMSE" är uttryck för bildspråk och ska inte misstolkas som hot riktad mot någon enskild individ)

    (Mycket viktig förtydligande- 2: Kommentaren kan misstolkas då den kan läsas på, mellan eller vid sidan av raderna samt då osäkerhet kring graden av ironi av grad 1, 2, eller 3 inte är ringa - vid eventuella tveksamheter vg polisanmäl och glöm inte att cc till FKs säkerhetsavdelning)

    SvaraRadera
  3. MRESURS
    Håller med, med det tillägget jag sagt några ggr i denna blogg; systemet påbörjades redan under S och samtliga riksfagspartier driver "arbetslinjen", så i detta fall stämmer kålsuparteorin!

    Jenny
    Får hoppas jag inte ställt till det för Claes Malmberg, Lenny Norman och John Cleese nu iaf :)
    Det kan bli ett riktigt farligt prejudikat för yttrandefriheten om Fk får bestämma!


    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  4. Det blev visst ett skrivfel i min kommentar ovan, det står riksfagspartier. Det skall vara riksDagspartier naturligtvis! Lär påpeka det utifall Bimboboy eller någon annan homosexuell läser denna blogg och får för sig att jag blivit homofob, vilket givetvis inte är fallet, det var som sagt endast ett skrivfel i detta fall och inget annat, inte bildspråk lr så t ex :) !


    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  5. Personligen har jag inget förtroende för beslutsfattare idag!
    Ingen POLITIKER som står upp för den lilla,de syns inte,de hörs inte...FINNS de?*L*

    Ett samhälle som blundar för allt skit som pågår!
    Får skylla sig lite själv!

    Kanske är det inte så kul när hoten växer,iform av inbrott och rån m,m

    Och ger de styrande skuld i detta!
    Vi måste börja bygga på ett annat system,det länar sig inte att göra folk fattiga!

    SvaraRadera
  6. MRESURS
    Mitt förtroende för politiker generellt är också förbrukat, för länge sedan!
    Och du har helt rätt! Behandlar man folk som skit och t om slänger ut folk på gatan vad fan förväntar man sig för reaktion? Att man skall stämma upp i lovsång till "systemet" och buga och tacka?

    Just ja, kan ju skriva det här också:
    Är du inte arbetssökande får du heller inget soc.bidrag enligt praxis! Därför hamnar många som av NATURLIGA skäl inte kan arbeta lr får den hjälp som krävs, på gatan!


    Jenny
    Jo som jag skrivit ofta, det FINNS människor bland robotorna (och ödlorna, tänkte på serien V :). Möjligen KAN t ex Husmark vara en ödla lr alternativt är hon en terminatorrobot (tänkte på filmen Terminator :), vilket är en utmärkt film ur bildspråkssynpunkt, människan mot maskinen!. OBS bildspråk!)
    MEN det är ALLTID helt och hållet ett lotteri för den enskilde. Som jag skrivit nån/några gånger, det är alltid andra som bestämmer över ditt liv (bokstavligen), helt och hållet över den drabbades huvud! Det är ungefär som att ligga på Colleseum med en treudd över sig och vänta på tummen upp lr ner, makabert men sant!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  7. Gäller passa sig för stavfelen, de kan lätt vändas mot en. Stå på er däroppe, helt övertygad det blir ...ingenting av detta!
    Men tänk vilken uppmärksamhet man får...så fort de tror sig sätt åt de sjuka så de kliver tillbaka in i skrubben...Leva fritt precis som de flesta andra har vi sjuka ingen rätt till...

    Stå på er däruppe och lycka till med ert "projekt"

    Kram Zimpel resurs.ning.com

    SvaraRadera
  8. Appropå felskrivningar Riksfagspartierna ... Jag tänkte på makrofager mm. Något som äter ...

    Nåja ... jag råkar ju också vara "politiker" om än inte så aktiv just nu ;)

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats