2009-06-03

- Ett inlägg om Läget ...

Fortsättning på >>>Läget<<<

09-06-02
Träffade överläkaren på vuxenpsyk idag. Fick konstaterat att jag är mentalt frisk :) och att jag inte behövde psykhjälp!
Jag fick dock användbara tips t ex att kommunen har Patientombud och/lr Personligt ombud samt att HC har Kurator, båda dom pryttlarna skall jag kolla upp imorgon! Dock kunde överläkaren inte hjälpa mig med mitt (rättmätiga) hat mot myndigheter och ansåg att jag precis som "alla" andra har rätt till ett drägligt liv, ja det var väl i korthet vad vi kom fram till!
Alltid bra att kunna hänvisa till en överläkare på psyk om att jag är bedömd som psykiskt frisk om någon kallar mig knäpp eller galen :D!

09-06-02
Ringde till AF och presenterade min kommande "åtgärd", arbetsförmedlaren hör av sig när det börjar närma sig 450 domedagen i JUG! Mer om detta senare!
I korthet så verkar det iaf NU som om det går att anpassa JUG åtgärden så jag kan "arbeta" från hemmet!
Sträcker upp långfingret till Fk:s sociopater, ni får ingen tårta att kalasa på för likvidation av mig, inte än iaf! Förhoppningsvis så slutar väl alla människor i Fk-byråkratin, så sociopaterna/terminatorrobotorna får arbeta tills deras chips brinner upp!

09-06-03
Ringde och skulle beställa tid hos kurator via HC, men då måste man första ha en remiss från en läkare tydligen, så jag får först ta en telefontid med en läkare! Svensk byråkrati blir dyr för patienterna, det är ju en avgift på allt! (Det är ju till och med så sjukt att man skall ha remiss till psykakuten fick jag reda på för nåt år sen. Får hoppas att man inte behöver ta omvägen via HC om man bryter benet i framtiden!)

Passade på att ta en tid för att kolla om det är en vaxpropp på G i högerörat, så jag ska till distriktssköterska kl. 15.30 idag då! Så om det inte är nåt annat, vilket jag betvivlar eftersom jag haft vaxpropp förr, så hoppas jag att man blåser ut örat på en gång idag!

09-06-03
Ringde kommunen och frågade om Patientombud lr Personligt ombud.
Patientombud visste de inte nåt om däremot finns Personligt ombud, nu är det ju inriktat på psykiska handikapp, pust, vilket jag igår blev konstaterat av överläkaren på vuxenpsyk här i sandviken att jag inte var nåt fall för psykvården ...! Men iaf så skulle hon jag pratade med höra av sig på måndag och sen skall vi ev. träffas för att kolla upp om det är något de kan hjälpa till med!

09-06-03
Vaxpropp var det, stora kakor i bägge öronen! Hur som helst fick jag fetvadd med mig och får köpa revaxör imorgon samt köra med det i fyra dagar, så blåser dom ut öronen på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats