2009-06-01

- Alla bara tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig ...

Mitt sista (?) inläggRESURS:
//Om vi skall få någon förändring och t ex förhindra framtida självmord så måste alla ta sig en funderare över om man skall fortsätta och tiga och inte våga eller orka framträda i ljuset och anmäla skithögarna som är ansvariga!
Frågan man lär ställa sig också, även om det naturligtvis är jobbigt, ska man tyst acceptera fler självmord lr se till att de ansvariga ställs till svars för de befintliga "Vållande till annans död"!

Därför vädjar jag till de som känner någon som tagit sitt liv att vara med och anmäla de ansvariga!
I annat fall så går de ju fria från allt ansvar ...

Det är hårt sagt, men man måste ställa sig frågan, vill jag se fler självmord eller vill jag försöka förhindra det!!! Personligen skulle jag inte tvekat ens en tiondels sekund att ställa dessa mördare till ansvar, gör man inget och är tyst så kommer fler och fler ta sitt liv, ett tragiskt faktum!

Personligen börjar jag också bli mer än trött på att ingen vill eller vågar göra något!
Tja, vågar jag/vi se på när fler tar sitt liv, mitt svar är aldrig i h-e, jag tänker också göra mitt bästa att försöka ställa dessa mördare till ansvar, med eller utan RESURS, om inte nuvarande anhöriga/vänner vill anmäla så får man hoppas att framtida offers anhöriga gör det iaf!

Gemensam anmälan http://resurs.ning.com/forum/topics/anmaelan-mot //
- En annan tråd, av mig, i samma ämne:
Gemensam anmälan http://resurs.ning.com/forum/topics/anmaelan-mot //


Detta om detta.

I Gästrikland kommer vi att skapa en förening liknande RESURS för folk som vill göra något åt eller bara stödja kampen mot dagens utrotningspolitik av svagheten i samhället genom att utrota de svaga människorna. En lokal förening för ett samhälle där det är självklart att den starke hjälper den svage, i handling och inte bara som i den politiska cirkusen med fina ord! Men tyvärr RESURS för att kunna förändra och hjälpa så krävs det först och främst att man är beredd att hjälpa sig själv och andra, enbart snack utan handling hjälper inte någon!
Ljuständningar i all ära, vilket är något bra, som även jag tänker fortsätta med, men utan rättsliga prejudikat kommer ingenting att förändras för de sjuka! Visst insändare och ljuständningar är bra medel för upplysning och opinionsbildning! Men tror någon på allvar att regering/politiker och Fk lyssnar på det? Nej det krävs naturligtvis något mer och det är att de ansvariga ställs rättsligt till svars samt att det då också kan bli prejudicerande och därmed kan sjuka i framtiden räddas från att drivas till självmord!

MvhME/Mats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats