2009-02-23

- Tramadol och Paraflex

Hmmm, tur att "man" är relativt drogkunnig! För att göra en lång historia kort så har jag rygg och nackproblem. Nu har bl a värktabletterna och min dåliga ekonomi, vilket resulterat i att jag inte kunnat äta tillräckligt bra mat, gett magproblem också!
Dessutom upptäckte man bl a blod i urinen, vilket inte det förra urinprovet en vecka tidigare gjorde! Det KAN vara så att stolpillren, som jag fick som alternativ, orsakat blodet i urinen! Jaha ja, utan att gå in i detalj så; doktorn föreslog Tramadol och Paraflex istället för Ibumetin! Tramadol, Paraflex (* Paraflex comp, som innehåller dextropropoxifen och som är en opioid, Paraflex.comp finns inte längre i sverige, kan missbrukas. Paraflex innehåller inte dextropropoxifen utan dess verksamma ämne är Klorzoxazon ).
Alvedon kom också på tal, men det är verkninglöst på mig, hjälper ingenting, men iaf så skall jag testa det en vecka + Ibumetin i mindre mängd vid behov, ja ja får väl stå ut en vecka då och det var ju länge sen jag testade Alvedon iofs så får väl se då, men jag är skeptisk! Lite moment 22 det här; ska man vara någorlunda rörlig med en dålig mage eller liggande med en sjujävla värk men med en bra mage? Hur som helst så kommer jag ALDRIG ta några narkotikaklassade värktabletter typ Tramadol, never in my fot!

Dock kan jag tillägga att jag har en alldeles utmärkt bra läkare, vilket jag genom åren inte direkt är bortskämd med. Magen etc kommer att utredas vidare och fler prover och undersökningar kommer!
Kampen för att få min lagliga rätt till hjälp av försäkringskassan, gällande ryggen och nacken, går vidare, men är en annan historia
:( .
I övrigt?
Tja ungefär så här :( !


---
2009-03-14
Helt approppå Tramadol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats