2009-12-09

- Protest mot mördande "sjukförsäkring" ...

Om någon sett lr hört någon som protesterade under Axens tal i riksdagshuset idag, så behöver ni inte längre undra vem det var, det var jag!

I övrigt vill jag tillägga att vakter och polis agerade mycket korrekt och var trevliga!
Jag återkommer i ämnet antagligen ... just nu är jag helt slut efter en heldag i Stockholm och lär lägga mig och ta det lugnt ...


Jag deltog även i detta;
- 9:e december Demonstration för en trygg sjukförsäkring för alla!
Men jag vill påpeka att min enmansaktion i riksdagen var mitt beslut, enligt de principer som gäller för Sociala Medborgargardet för Allas Rätt Till Acceptabel Social Trygghet, civil olydnad, fredligt ickevåld!

På Lördag åker jag ner på:
- 12:e december Manifestation mot den nazistiska Salemmarschen av SNAIV (Stoppa nazismen, aktivt ickevåld).
Info bör väl dyka upp snart på SNAIVs hemsida och lr/på EXPO
(Uppdaterat 2009-12-13; Kort om manifestationen), mer kommer kanske när jag återfått orken ...)

Tack och godnatt för idag ...



- Sök i bloggen

25 kommentarer:

  1. Applåder Mats för ditt civilkurage! Makten tror nu att protesterna kommer att avta och allt glömmas till valet. Men de bedrar sig. Vi ska fortsätta alla att trigga på media och maila till regeringen. Nu är det krig!

    Astrid

    SvaraRadera
  2. Bra gjort detta! Inget att skämmas för, skammen tillhör de nynazister som kör sin terrorpolitik mot sjuka och arbetslösa, en förföljelse av riktiga holocaust-mått. Men det var synd att inte fler fanns med och stod upp på samma sätt på åhörarläktaren. Framför allt sjuka som hade kunnat visa vilket skick dom är i. Men nu tror jag dom börjar gräva sin politiska grav.
    Logos

    SvaraRadera
  3. En eloge till Mats!

    Hoppas bara att folk försöker att förstå bakgrunden till din "närvaro".
    Fast jag tror det rinner ut i sanden och vi står på "Ruta 1" igen om, typ, 2 år. Ljuddämparna är effektiva.

    E A

    SvaraRadera
  4. Ljuddämpare eller bromsklotsar, det är dom som förstör för kampen att åstadkomma snabba omvälvningar. Regeringen backade nyligen för dom svårt sjuka, men inte pga. diplomati inte, det var pga. att rösterna höjdes allt mer och massmedierna ställde upp som ljudförstärkare. Dessutom fick några läkare tummen ur arslet och tog bladet från mun och började säga i från på skarpen att det får fan ta mig va nog nu!

    Nu måste protesterna hålla i tills nästa onsdag, då ska visst mer debatter vara i riksdan. Så nu gäller det att hålla ångan uppe och ge flåset i nacken på skojarna Husmark och Axén!

    Logos

    SvaraRadera
  5. Starkt jobbat! Det behövs! Så de lär sig att protesterna aldrig tar slut även om beslut fattas. En bra insats från din sida på läktaren!
    Linda Åberg

    SvaraRadera
  6. Bra gjort Mats. Hade säkert gjort det samma om jag suttit och lysnat. Därför föredrar jag att lyssna på debatten per internet (för säkerhets skull)
    Ha de bra och kämpa på. Det måste vi alla göra om våra barn ska ha någon framtid i Sverige.

    SvaraRadera
  7. Heja Mats! Fan vad du är bra alltså..=) Hade jag kunnat skulle jag ha följt med och gjort likadant.
    Inger

    SvaraRadera
  8. Allvarligt talat
    Mats for president ..... :=)

    (M)s agerande börjar redan ge effekter i väljarmätningarna:

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/uppenbart-att-m-har-problem_3919217.svd

    Från sign Anonym på Resurs!

    SvaraRadera
  9. Det är riktigt riktigt bra att någon orkar tala från hjärtat i det här och inte bara anpassar sig och accepterar det här. En stor eloge till dig för ditt civilkurage!

    Finns det ljudupptagning på det här? Jag läste det på Sveriges radios hemsida först.

    Vad hade hänt genom historien om ingen protesterade mot försämringar för vanliga människor?

    Att ett så litet antal av väljarna inser varåt den här utvecklingen tar oss och vilka värderingar som ligger bakom, är riktigt illavarslande.

    SvaraRadera
  10. Logos
    Vem skäms?

    EA och Logos och alla andra :)
    Ja, det lär fortsätta med ljudliga protester så även efter nästa val! I annat fall så lär inget positivt inträffa, men men den generelle svensken är ju som denne är ...

    Anonym från resurs
    Ja gärna, det lär vara bättre betalt än det aktivitetsstöd jag har nu samt definitivt vara en bra livförsäkring så man klarat sig till 61 år! Och det lär bli bra mycket pengar över man kan använda i kampen!

    Anonym, ang ljudupptaging
    Tja jag har letat på både Sr, riksdagens hemsida samt Svt men inte hittat nåt än, men det läggs antagligen ut senare! Om inte annat så filmades äen denna händelse av några bredvid (tror jag ... , får se när jag får nåt svar, har mejlat!)

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  11. "Vem skäms?"

    Svar: Ingen som seriöst bekämpar utrotningen. Tänkte annars på vissa ljuddämpande frontfigurer på ett visst nätverk. Som ofta skäms över vad andra mera handlingskraftiga personer törs stå upp för.

    Att tiga som dom gör leder ingenvart. Det är precis vad regeringen vill att vi ska göra. Hålla käften och svälja.

    SvaraRadera
  12. Vad jag sade:... Eran politik har drivit folk till självmord!
    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2096220&BroadcastDate=&IsBlock=

    SvaraRadera
  13. Apropå att det är meningslöst att rösta på dom etablerade partierna, varför kan ni inte starta Sociala Medborgarpartiet?
    Logos

    SvaraRadera
  14. Logos
    Nja jag föredrar en rörelse, dessutom ska man bilda ett parti separat så lär det vara många många fler inblandade samt att Någon Annan, :), som får fixa det! Tror det är bättre att satsa energin på att arbeta mot existerande partier istället, lr snarare enskilda politiker, samt naturligtvis med aktioner och att bilda föreningar, det sistnämnda för att bokstavligen rädda folk från tvångssysselsättningar tills de faller ihop och självsaneras under tvånget!
    Själv är helt helt död med värk idag efter EN dag i Stockholm och lär ta det lugnt så man orkar med lördagen också!

    Får se vad som händer och sker, en dag i taget är en bra filosofi!



    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  15. Jo det är sant, en dag i taget, men jag tänkte att ska vi nån gång få alternativ till etablerade partierna så kanske det måste komma nåt nytt som tar välfärden på allvar och är fritt från andra nynazister som typ sverigedemoklanterna.

    SvaraRadera
  16. - Protest mot mördande "sjukförsäkring" ... http://www.youtube.com/watch?v=iloNHoGAolk

    SvaraRadera
  17. Jag anser att Mats är den som fått massmedia och övriga befolkningen att inse vad det nya systemet innebär för dom sjuka. Fick ett stort utrymme i media för sin enormt fina handling av visad Civil Olydnad av icke våld. Hatten av Mats från din allierade vän etik:)

    SvaraRadera
  18. Tack ... vi behöver fler av din sort. Starkt gjort, ha en underbar vecka nu //lennie beeck

    SvaraRadera
  19. WOW! En eloge för Ditt civilkurage och medmänsklighet av stora mått Mats!

    Nuvarande människoförakt och diktatorer måste
    bort ur vårt lands maktkorridorer.( Även Oavsett vilket parti dessa smitit in i för övrigt oxå..)
    Innan all näring suits ut av stöd till till ex enbart krigstillverkning- vilket nu är första prioritet verkar det som...
    OCH- med VÅRA skattemedel. Tvi faan.

    varm kram

    SvaraRadera
  20. Fantastiskt bra jobbat Mats!!
    Jag beundrar att du orkade :-) Det behövs fler som du! Om jag orkar i sommar följer jag gärna med på nån aktion :-)
    Ljus och kärlek
    Maya

    SvaraRadera
  21. TACK för ditt agerande!!! Du har gjort en bra insats för oss som är i sjuk karusellen .....Du stod upp för min rätt ,som jag känner att jag inte orkar längre ....

    SvaraRadera
  22. Fler såna som dig..
    tack för ditt engagemang o kampvilja

    SvaraRadera
  23. Starkt jobbat. Jag är en av dom tysta lidande. Tänk om alla vi som är tysta orkade göra en liknande sak.

    SvaraRadera
  24. vi måste vara fler som agerar starkt av dig

    SvaraRadera
  25. Ja vi måste agera, om vi vill överleva! Dessvärre så är svenskens solidaritetsnivå, civilkurage och överlevnadsinstinkt på flera ljusår minus på en skala!

    Svensken är ett fegt folk som knyter handen i byxfickan och som hellre går ut i skogen och lägger sig under en gran och dör i enkildhet om allt går åt h-e! TRAGISKT MEN SANT!
    I bästa fall Twittrar man och så "skriker" för döva öron på Facebook :(
    http://socialamedborgargardet.ning.com/forum/topics/frihet-jaemlikhet-och

    Undrar det någonsin kommer att hända att svensken går man ur huse, jag är skeptisk!

    "Rädde sig den som kan och alla andra dö i frid" är principen när det kommer till kritan för den egotrippade svensken ... ... ... ...

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats