2009-12-02

- Manifestationer mot mörkbruna ideologier X 2

- 9:e december Demonstration för en trygg sjukförsäkring för alla. Plats: Stockholm!
(- Sjuka inte sjuka enligt Reinfeldt!
- Lite om Reinfeldts ideologiska rötter och utförsäkringslagens konsekvenser
- Desperation och självmordstankar när utförsäkringsdagen närmar sig
- Upp på barrikaderna
- Trycket ökar på regeringen! Skriv på dessa listor och sprid vidare!
- Sociala Medborgargardet för Allas Rätt Till Acceptabel Social Trygghet

- 12:e december Manifestation mot den nazistiska Salemmarschen av SNAIV (Stoppa nazismen, aktivt ickevåld).
Info bör väl dyka upp snart på SNAIVs hemsida och lr/på EXPO



- Sök i bloggen

30 kommentarer:

  1. Nazister är nazister vare sig dom kallar sig Sverigedemokrater, Moderater, Sossar, Folkpartister, Centerpartister, Surrogat-Jesusar (kd) osv.
    Logos

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tragiskt men sant Kålsuparteorin stämmer till 100%! En mördare är en mördare oavsett om de sitter bakom skrivbord lr är lägervakt också! Det är bara metoderna som skiljer, resultatet är detsamma dvs tortyr och död för de drabbade!

    Skall man hårddra det hela så är det 3-4 st ledamöter i riksdagen som faktiskt föreslagit något positivt överhuvudtaget för sjuka och soc.bidragstagare, övriga sysslar med 100% valfläsk utan substans!
    Jag tänkte på Veronica Palms och några andras förslag om att sjuka skall ha rätt till allmän rättshjälp, men det röstades ner av en enhällig riksdag, med sk acklamation!


    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  3. Jag skrev så här i en kommentar på Resurs-bloggen nyss:
    //Det ät märkligt hur svensken fungerar. Hade detta hänt södeut någonstans hade parlamentet rivits sten för sten lr nåt liknande! Men Reinfeldt har ju rätt i en sak, den generelle svensken är ett sovande folk som bäst känns igen på att man har en bula mellan bena, det är den knutna näven i byxfickan! Och mitt i allt skit som händer sitter en del och klappar de desperata på huvudet och säger – Ta det lugnt, det ordnar sig, rösta på opposositionen nästa val (en "opposition" som har samma arbetslinje och har visat att man inte tycker sjuka har rätt till allmän rättshjälp ens ....)!

    Jag mår illa och tycker det är mycket märkligt att ingen desperat fått något spel än, men det kommer väl, alla kommer inte dö tyst och stilla via självmord!

    Ett tips, som räddat mig själv när ingen annan hjälp fanns att tillgå och överklaganden gått till regeringsrätten utan resultat, endast med goddag yxskaft besvaranden, är; Bilda en förening och sysselsätt er själva med att bekämpa detta ruttna system med systemets pengar, JUG FAS 3 är ingen hit direkt men med en förstående arbetsgivare kan man både själv överleva och göra något vettigt för andra efter egen förmåga och i praktiken vara sysselsatt från 0% till ?% beroende på förmåga för dagen! (http://socialamedborgargardet.ning.com/)

    MvhME/Mats//
    http://resurs.blogg.se/2009/november/sjuka-inte-sjuka-enligt-reinfeldt.html#comment


    Jag kan ju korrigera en sak, folk har ju faktiskt fått "spel" redan och x antal ggr, exempelvis Anna Linds mördare hade ju sökt hjälp flera gånnger och nekats sin lagstadgade rätt!
    Det är ETT exempel på hur det kan gå när desperation går överstyr och anledningen kan förklaras genom simpel basic psykologi :( !


    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  4. Jag kan korrigera en sak till förresten; Det är egentligen inte märkligt att svensken är som den är, här har Reinfeldt också delvis rätt, svensken har vant sig att någon annan gör allt och det hela rullar på! Nu när Någon Annan dött står man där helt handfallna och i värsta fall tar livet av sig istället för att vända desperationen utåt på något effektivt sätt exempelvis med fredliga ickevåld metoder som gör det besvärligt för makthavarna, för uppmärksamhet på vad de sysslar med är det sista de vill ha!

    SvaraRadera
  5. Du menar att förslag på allmän rättshjälp trampades ner av det bruna stöveltrampet i riksdan. Varför inte måla om riksdaghuset i brun färg. Vore passande färg för dom flesta där.
    Resurs är rena gökboet, filmen du vet. Undrar vem som mest liknar Jack Nicholson där? Men ingen ordning, ingen vilja, inget krut i dom, inget tåga, bara gnäll, gnäll, gnäll, och mentaliten "andra gör det säkert". Har intet förtroende för dom för 5 öre - även om 5-öringarna togs bort för en 25-30 år sen.
    Och ja du har rätt Mats, ett lr ett par nya psychon lär antagligen att bli någon lr några av utförsäkrarnas baneman. Fel metod att skita ner händerna för såna byfånar, men jag kommer inte tycka ett dugg synd om offren.
    Jomenvist har Fredrik rätt i det sovande folket. Men han menade nog att vi sov då vi hade rättigheter. Det är dock först nu vi sover. Se bara på RESURS som exempel, rena sömnpillret i kampen mot utrensningspolitiken. Inte en enda där har jag sett på länken du skrev, verkar vara vaken, för utom du själv dock .... :=/
    Logos

    SvaraRadera
  6. Logos
    - Riksdagen, så gott som 100% överens om att sjuka inte skall få rätt till juridiska ombud! http://matseriksson.blogspot.com/2009/07/riksdagen-100-overens-om-att-sjuka-inte.html

    Skrev ett litet inlägg i Veronoca Palms blogg nyss också, appropå detta:
    //Hej
    Trots att jag aldrig glömmer bort att samtliga riksdagspartier står bakom utsorteringskedjan, så skall du och de övriga 3-4 i riksdagen ha all credit som var de enda som stod upp för din och någon till ledamots (som jag inte minns namnet på) motion om att sjuka och soc.fall skall ha rätt till allmän rättshjälp!
    Skall man hårddra det så är ni de enda som gjort något överhuvudtaget för de sjuka och svagaste grupper i samhället i riksdagshuset!
    Ge gärna AnnKatrin namnen på de som var med i reservationerna när en enhällig riksdag avslog ert förslag! Då skall ni få ett hyllnings blogginlägg av mig det lovar jag :) ! AK kommer med i träffen med Resursare du skall träffa nästa vecka!

    MvhME/Mats//
    http://veronica-palm.blogspot.com/2009/12/bade-cancer-och-utkastad-ur.html

    Ang. bl a Resurs:
    - Lite spill får man räkna med för att förändra på sikt ... ...?
    http://matseriksson.blogspot.com/2009/11/lite-spill-far-man-rakna-med-for-att.html


    Ang, "kamrat" :) Fredrik, ja Logos det var nog så han tänkte!
    Ang. bl a Resurs:
    - Lite spill får man räkna med för att förändra på sikt ... ...?
    http://matseriksson.blogspot.com/2009/11/lite-spill-far-man-rakna-med-for-att.html


    Det var nåt annat jag tänkte på också, men får återkomma, just nu kääner jag mig som en av Fredrik svande folk :) .... zzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  7. Just ja;
    Jag vill gärna betona, som jag skrivit många gånger, att det är skillnad på Resursbloggen och Resurs-forumet med dess "ljuddämpare" och klappar på huvudet, vilket jag också mejlat med Jenny F. om, bland annat! Resursbloggen tycker jag är mycket bra oftast!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  8. Ska ta och kolla in det där resurs och se vad det är för nåt, men av dom inläggen jag läst på forum där så är det rena fel att kalla det för sömnpiller, det är bedövnings och nersövningspiller.
    Logos igen ;=)

    SvaraRadera
  9. Ingemar Vänerlöv (kd) har motionerat flera ggr tydligen om rättshjälp mot fk.
    Kolla på http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GX02Ju214
    och http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GV02Ju323
    detta t o m under mandatperioden då hans egna partipolare sitter i regeringen.
    Att en endaste kd-are är utrustad med mer empati än nästa hela oppositionen är ju inte klokt.
    Logos på nytt;D

    SvaraRadera
  10. Logos
    Ja du har rätt vad gäller Resursforumet, dock så är bloggen (http://resurs.blogg.se/) som Jenny.F skriver både innehållsrik och forumets direkta motsats så att säga!

    SvaraRadera
  11. Sjuk humor från Veronica Palms blogg :) : http://1.bp.blogspot.com/_bkWRakx9yJg/SxUySaXgnZI/AAAAAAAAAZg/-7vU0mRxXjg/s1600/ledarserien_1082571l.jpg

    SvaraRadera
  12. haha sjukskriv regering nu och låt dom gå med i intro programmet efter valet! På 223 spänn om dan. Saklighet är det ju som gäller har vi fått höra.
    Logos 4ever

    SvaraRadera
  13. Logos
    Ja, lr låt dom köra folkrace lr liknande tills de får whiplash och en massa andra krämpor och låt dom sen välja mellan arbetsprövning lr att hamnna på soc och få kravet att sysselsättas mot existensminimum, lr alternativt att bli inkomstlös!
    Hårt, MEN en bitter verklighet för många av deras offer!http://matseriksson.blogspot.com/2009/10/en-sjuk-manniskas-trappsteg-i.html

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  14. Här gäller inte otrygghetens hotande stöveltramp.
    http://www.riksdagen.se/templates/R_HtmlCallPage____19551.aspx
    223 kronor kräver dom bara av andra, dom själva lever dubbla ekonomiska liv med våra skattepengar. Hur var det nu med arbetslinjen? Sakligt och rakt på sak!
    Ja du har rätt, låt dom köra folkrace, lr låt dom simma t o r till Finland utan livboj, lr flytväst. Plågas ska dom iaf. Det förtjänar dom.
    Logos

    SvaraRadera
  15. Logos
    Ang.. Ingemar Vänerlöv (kd);
    Där ser man, det finns åtminstone EN kristdemokrat som läst om Jesus :) !

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  16. Alliansen är värre än våra vanliga nynazzar och sverigedmokrater. För alliansen döljer sin utrotningspolitik och det med medias hjälp. Dags att kalla alliansen för vad dom egentligen är: Nazziansen! Antirasistmanifestationerna borde vidgas till att gälla kamp mot nazziansen också!
    Logos

    SvaraRadera
  17. Hittade ett mycket bra blogginlägg gällande arbetslinjen som jag gärna rekommenderar: http://gibsonlover.blogspot.com/2009/12/en-dorr-in-samlat-stod-for-en.html

    SvaraRadera
  18. Just det - Arbetslinjen - Linjen till Auschwitz!
    Logos

    SvaraRadera
  19. Protestera mot Auschwitzlinjen!
    http://www.webbprodukter.se/sjuka/index.php
    Det börjar brinna under fötterna på nazzeregimen i Rosenbad! Och dom ansvariga borde ställas till ansvar, och betala dyrt för experimentverkstan för sjuka och arbetslösa!
    Logos

    SvaraRadera
  20. Skrämmande likheter, för hårda? Nix, tyvärr verkligheten för många sjuka (och arbetslösa för den delen)!
    Byt ut ...
    ... judar mot sjuka,
    ... Auschwitz mot Arbetslinjen,
    ... utrotning mot utresning,
    ... föregångsland för judeutrotning mot föregångsland för sjukskrivningsutrotning (storhetsvansinne i båda fallen),
    ... kristallnatten mot massutförsäkringsdagen 1 januari 2010,
    ... Mein Kampf mot Det Sovande Folket,
    ... Resursnätverket mot Vidkun Quisling,
    ... indelningen i folkgrupper mot indelningen i 2/3-dels samhälle,
    ... främlingsfientlighet mot sjukdomsfientlighet,
    ... vit makt mot blå makt,
    ... etniskt diskriminering mot social diskriminering och förnedring,
    ... rastillhörighet mot social tillhörighet,
    och vi får en målande bild av Djävulskapet som styr i Rosenbad
    Funktionshindrade behövs inte bytas ut, båda regimerna jagar funktionshindrade!
    Logos

    SvaraRadera
  21. Logos
    Visst instämmer helt och hållet!
    Det är ett kallt, rått, cyniskt svaghetsförakt, socialdarwinism (only the strong survive)!
    Skillnaden är bara vad man anser vara svaghet och därmed skadligt för samhället och därmed bör utrotas! Social lr etnisk utrensning lr både och, tja inget är på något sätt bättre än det andra!

    Personligen ser jag gärna en utrotning, men då av det socialdarwinistiska tänkandet som exempelvis Husmark och Hitler repressenterar!


    MvhME/ME

    SvaraRadera
  22. Husmark och Hitler, båda börjar på H!
    Ja du har fan rätt. socialdarwinism skulle man kunna kalla det.
    Du har en poäng där också med etnisk rensning lr social rensning. Båda är jävliga, men den sociala rensningen pågår under ytan och mörkas av massmedierna som nu mer har lika mkt av de sjukskrivnas blod på händerna som vår nynazistiska utreningsregering.
    Förr lr senare kommer en av dom kanske att gå samma öde tillmötes som Anna Lind? Vem vet, det är fel att använda våld, men jag tror ingen ur regeringen går säker efter dessa beslut mot sjuka. Men nu börjar det bli pinsamt. Riktigt pinsamt! Att cancerpatienter ska söka heltidsjobb de två sista veckorna i livet visar med all tydlighet vilka psykopater som styr det här landet.
    Logos

    SvaraRadera
  23. Logos
    Jag har försökt påtala riskerna både när man dämpar ner desperation med typ Resurs valiumsprutor och att man inte kan behandla folk hur som helst och förvänta sig att inget händer t ex att alla förmodligen inte kommer att lägga sig ner och sanera sig själva!

    Men ett av resultaten av min omvända psykologi här i bloggen blev att jag själv polisanmäldes av försäkringskassans säkerhetschef och att en stor del av Resurs fick byta sina superpampers!

    Det är mer än tragiskt, men resultatet för min del, samt det faktum att jag själv stirrat döden i vitögat tack vare myndigheters kalla stål i nacken, är att jag aldrig någonsin i hela mitt liv varit så motiverad att bekämpa detta ruttna cyniska människovidriga system med alla (fredliga) medel som existerar!
    Bryter lagen sönder människor, ja då är det fanimej en moralisk plikt att bryta lagen!
    Kan även tillägga att även folk i systemet bekräftat mig och tycker jag har rätt, samt rätt till ett människovärdigt liv som alla andra (borde ha ...)!

    Använd sökmotorn längst nere till höger och sök på orden yttrandefrihet, yttrandefrihetslagen, resurs, anmäler, försäkringskassan och skjut t ex !



    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  24. Ännu ett rekommenderat blogginlägg;
    De förstår inte vad de skriver om
    http://kristallina.wordpress.com/2009/12/06/de-forstar-inte-vad-de-skriver-om

    SvaraRadera
  25. Nä det var väl ett riktigt högerspöke den där i Gp? Det är såna som missförstår lr medvetet förvränger sanningen som är största bromsen mot återställare. Resurs är en liten fjärt jfr med såna som Gp-journalisten.
    Såna som dessa journalister funkar utmärkt som kräkmedel om man behöver kasta upp nån gång.
    Logos

    SvaraRadera
  26. Logos
    Ang. GP, jo lr alternativt så ingår han i regeringens reklambyrå "Tona ner verkligheten och problemen så sjuka kan saneras i tysthet" AB

    SvaraRadera
  27. Ja definitivt en trolig slutsats och kanske han sommarjobbat på Timbros förskola?
    Logos

    SvaraRadera
  28. Hej Mats, roligt att Du besökte min blogg. Jag har tidigare noterat Dina ilskna kommentarer på andra bloggar för de står ju för något som många av oss andra också känner. Faktiskt hade jag också tänkt påminna Dig om att vi nu har passerat den 1 december, vilket innebär att FRA läser allt vad vi skriver. Dessutom indexeras ju allting när man skriver med sin identitet. Till min förskräckelse läser jag nu att Du redan har blivit anmäld. Det var tråkigt, jag försöker ju själv också ligga lite på gränsen för att provocera men samtidigt undvika att gå över den, vilket är en svår balansgång tycker jag. Jag hoppas att allt kommer att gå bra med anmälan och önskar Dig allt gott. Manifestera för mig också för det är för långt (100 mil) för mig att åka! P.S. Jag har just räknat ut att jag har betalat in över 2 mille till sjukförsäkringen genom avstått löneutrymme (del av arb.giv.avg), pengar som alliansen nu har STULIT genom att ge mig en sjukförsäkring som inte ens hundarna vill pinka på. Det skulle vid behov ha räckt till 20 års sjukskrivning för mig. Den förda politiken är således en fullständig katastrof för oss alla som blir utförsäkrade nästa år men även för de flesta medborgare som inte längre har en vettig försäkring. Rajnfält och gänget har ju redan privata sjukförsäkringar samt antagligen så mycket pengar att de inte behöver bekymra sig ett dyft. Annars skulle man ju önska att de fick den ena allvarliga och kroniska sjukdomen efter den andra. Ha det gott!

    SvaraRadera
  29. Hej Peter
    Ang. anmälningen så lär det inte bli något av den, det finns en hel del exempel på både frikännanden och nerlagda utredningar av saker som varit betydligt värre!
    - Yttrandefrihetsgrundlagen mm
    http://matseriksson.blogspot.com/2009/06/yttrandefrihetsgrundlagen-mm.html

    Ang. FRA så har jag tidigare varit för den lagen om man lagt den där den hör hemma! Spaningen bör isf ligga hos militära underrättelsetjänsten samt polismyndigheten gällande andra brott än terrorism/rikets säkerhet!
    MEN efter att tänkt en hel del så har jag insett att t ex argumentet om vad som skulle kunnat hända om Hitler haft dessa kontrollmyndigheter är övertygande!
    När det gäller misstänkta terrorister, grova brottslingar och folk i deras närhet så kan man ju faktiskt spana redan idag!
    Men om FRA-personalen läser mina mejl lr blogg tycker jag bara är bra :)



    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats