2009-08-24

- Lite av varje 3 ...

2009-08-24
- Ringde och fick tag på förundersökningsledaren ang. fk:s anmälan, se uppdateringen här!

- Pust, myndigheter, pust och stön ... var i kontakt med af idag, tja vad kan man säga, saker tar tid, ingen förändring lr beslut än, står fortfarande still och stampar med förlängd FAS 2 i JUG! Skall förlängas igen på onsdag och sen blir det kanske eventuellt möjligen ett möte den 10:onde september, om inget beslut fattats innan dess!
Frågan är vad fan som är problemet, det finns en förening och en handledare, ge mig för i helvete JUG-sysselsättning så jag kan koncentrera mig på något vettigt!
Alternativet att tvingas till någon annan heltidssysselsättning tills jag stupar av för mycket värk, är överhuvudtaget inget alternativ!

- Ja det är enkelt, väldigt enkelt och helt enligt regelboken!
Inget är dock enkelt i byråkraternas värld!

Blir det avslag på det här så kommer jag att inleda en hungerstrejk där jag varken äter lr dricker, i arbetsförmedlingens och försäkringskassans lokaler och efter att blivit utbärd av polis (vilket jag naturligtvis kommer att bli ...) utanför, dygnet runt! Självfallet kommer media att kontaktas!
Hungerstrejken kommer att ske antingen här i Sandviken lr i Gävle alternativt startar jag i sandviken och förflyttar mig sedan till Gävle!
Jag dör hellre medans jag uppmärksammar hur myndighetssociopaterna driver folk i Sverige av idag till självmord än att drivas som ett tyst får till slakt tills jag stupar, lr tar självmord i tysthet, vilket rätt ofta (lr i varierande grad iaf ... ) känns som ett mycket bra alternativ till denna plåga! Det går ju också iofs att bli kriminell, vilket man måste bli om man vill överleva, dvs utan inkomst. Ett annat drastiskt alternativ skulle ju också kunna vara att börja knarka och därmed kanske få ett något friare behandlingalternativ med mat och husrum än vad fängelse innebär, men det är ju svårt t om för folk som har ett livslångt knarkande att få vård idag så det alternativet är nog kört också ...

Dessutom skulle jag definitivt hamna i fängelse om jag knarkade lr drack sprit idag! Gissa varför :( ?

Men först skall alla möjligheter att få den mänskliga rättigheten till ett värdigt liv tömmas ut innan ... !!!

Det är ju synd att säga att jag vare sig vill bli inkomstlös och bostadslös, vill dö lr tvingas bli kriminell när det finns en mycket enkel och helt enligt "regelboken" sysselsättningslösning!
JUG FAS 3 skall ju vara "en varaktig samhällsnyttig sysselsättning"!

En sak är då helt säker; Näste man som säger att det lönar sig att vara nykter, hederlig, komma med konstruktiva egna lösningar och framför allt den idiot som som pratar om att man skall se möjligheterna och inte problemen, DEN individen riskerar helt seriöst att få en stor fet smäll! Då kanske det löser sig med kost och logi för min del också :( !


Till Af, Fk mfl nazzebyråkrater kan jag bara säga;
Man behandlar inte människor på det sättet ni gör, dvs om man är en människa ... ...!


Diverse:
- Hur mycket får politiker ljuga offentligt?
- Psykisk ohälsa bakom föraktet mot sjuka
- Bloggsökning på; Lite av varje

-----

10 kommentarer:

  1. Helt sjukt hur det får vara! Hur länge ska vi behöva dras med detta översitteri tro? Jag förstår verkligen om du blir hatisk och känner dig frustrerad.

    SvaraRadera
  2. Wingar
    Vi kommer att få dras med detta översitteri så länge som vi själva och svensken generellt är ett ynklig tragisk figur som bara knyter handen i byxfickan och tittar på när det går åt helvete!

    - En svensk tiger och anpassar sig i sin ynkliga feghet ... : http://matseriksson.blogspot.com/2009/03/en-svensk-tiger-och-anpassar-sig.html

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet det..Men många har inte orken att engagera sig eller tror kanske inte att det går att förändra.Det är nog först när man hamnat helt under isen som kampviljan kommer? Eller jag vet inte.Fast nu händer det ju saker inom Resurs och det är skitbra.

    SvaraRadera
  4. Wingar
    Ja antingen kommer kampviljan, lr snarare överlevnadsinstinkten, lr så tar folk livet av sig eftersom det är humanare än att behandlas som de blir idag!

    Händer saker inom RESURS? Tja att lämna en skriven lista till politiker lär ju vara lika effektivt som om judarna och zigenarna skulle lämnat in en protestlista mot gasningarna i Auswisch!
    Jenny Fjell har min respekt, RESURS-bloggen är bra, däremot RESURS-forumet är ett gnällforum där dom som vill göra något tystas ner med en klapp på huvudet lr en bamsekram! Och så länge man ställer sin förhoppning till att lämna papper till politiker, lr tror att ett regeringsskifte skall lösa saken (http://matseriksson.blogspot.com/2009/07/judasvanster-och-grona-lurifaxer-mp-och.html) så kommer inget att hända alls! Folk är för fega helt enkelt, på ren svenska, man har ingen överlevnadsinstinkt och bryr sig inte om vare sig själv lr andra lr bryr sig bara om sig själv till den milda grad att man inte ens vågar synas!

    Att inte ens anhöriga till de som försäkringskassan haft ihjäl kliver fram och anmäler är inte bara bedrövligt, det visar också på vilken nivå svensken generellt är, man låter hellre folk dö än gör något!

    Deras bamsekramar är inget annat än ett rent hån och en pungspark!

    Det är skillnaden på att göra saker och gnälla anonymt det handlar om!


    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  5. Absolut!!Du har helt rätt Mats..
    Jag har inte varit in på forumet där ännu så jag vet inte hur jargongen går. Men jag kollar väl lite sen när jag känner för det.

    SvaraRadera
  6. Ps.
    Wingar:
    Som jag skrev här: http://matseriksson.blogspot.com/2009/06/crimenews-med-mera.html
    "Nej jag är inte bitter jag är rättmättigt skitförbannad och jag väljer att kämpa till sista blodsdroppen och vägrar anpassa mig till att bli ett tandlös papperstiger med mottot snack men ingen verkstad!"

    Men en frustrerad, ja, konstigt vore det annars! Ds.

    SvaraRadera
  7. Mats, du skriver som om du skulle vara en unik människa som inte ser till ditt eget och låter andra se till sitt. En fråga, om du får rätt i din egen kamp dvs du får den hjälp du behöver från myndigheterna kommer du då att fortsätta kampen för andras rättigheter vilket antagligen skulle tära oerhört på din tid och din energi? Svara så ärligt du kan!

    SvaraRadera
  8. Till Anonyme rasisten
    Bekymra dig inte att skriva nån mer skit här, du kommer inte att publiceras! Jag har en viktig princip som jag delar med andra humanister och det är att jag överlever inte på andra hjälpbehövande människors bekostnad! Punkt slut!


    Till Anonym 2
    Ang. om jag är unik och kommer fortsätta kämpa även om jag skulle få rätt och hjälp, (vilket inte ser ljust ut alls just nu)

    1. Nej jag är inte unik bara en av de få som faktiskt både tänker och är beredd att handla för mina medmänniskor!
    Jag har gjort det tidigare i mitt liv, även när jag inte själv var en av dem som drabbats av myndighetssociopaterna och kommer naturligtvis att fortsätta med det som jag gjort tidigare!

    NA (anonyma Narkomaner) har ett vackert talesätt / en väldigt sann princip som säger; "Genom att hjälpa andra hjälper man sig själv"! Jag kan garantera att det stämmer och kan tillägga att "Ingen man är en ö" om du förstår poängen!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  9. Idag utförsäkras sjuka människor från FK som sedan tvingas vända sig till sociala. För att kunna få hjälp från dem har de inte rätt att äga något av större värde. Jag vill hävda att detta är en medveten strategi från maktens sida. De är ute efter att slå ut människor oavsett sjukdom eller problem. Men är detta verkligen tillåtet med tanke på att alla svenska medborgare tillhör den allmänna sjukförsäkringen där de i de allra flesta fall under lång eller kort tid har betalat för denna försäkring? Kan man då säga att försäkringen inte gäller om människor behöver den? Måste vara ett lagbrott av grövsta sort!

    SvaraRadera
  10. Anonym 3
    Instämmer, det är bedrägeri samt en följdriktig medveten strategi enligt principen arbeith mach frei ... och tvärtom dvs folk som inte arbetar skall inte heller äta (som det står i bibeln)!

    (För er som inte förstår tyska så betyder arbeith mach frei arbete ger frihet)

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats