2009-08-14

- Lite av varje 2 ...

Lite av varje så kortfattat som möjligt;

1. Ang. Försäkringskassans anmälan, så har jag ingen aning om hur förundersökningen går av den enkla anledningen att det är omöjligt att få tag på förundersökningsledaren.
Jag har t om varit till polisstationen i Gävle och lämnat ett meddelande i receptionen för ett bra tag sen!
2009-08-18, fick nu tag på hans telefonsvare, tidigare har det inte funnits någon sån ... ...
2009-08-24 Fick idag tag på förundersökningsledaren, men ingenting är gjort under sommaren! Det är bara att konstatera att allt i sverige stannar under sommaren, så även förundersökningsarbete hos polisen! Skall ringa om en månad och höra om det hänt nåt mer, lr snarare om det hänt nåt!

2. Jag gjorde förra veckan en polisanmälan för grovt förtal och grov ärekränkning!
Nu visade det sig att Svea rikas lag är fullständigt absurd! Blir du utsatt för grova lögner och ryktesspridning räkna inte med svenska rättvisans hjälp ( vilket du fått om du t ex mördat någon själv ), enligt lag så får de inte ens ta upp sådant till allmänt åtal! Jag blev skrattretande nog rekommenderad att ta upp det som enskilt mål och kontakta en advokat! Ska man skratta lr gråta? Det kostar väl minst 500 kr bara att säga hej lr goddag till en advokat! Jo Svea rikas lag är till stor hjälp, dvs om du är rik!
- Nu tänker jag självfallet inte ta någon skit utan skall starta ett enskilt åtal och föra min egen talan!
Jag har redan pratat med länsrätten! Bevis finns i SMS-form och den som skickat dem kan inte neka att vittna, enligt lag! Nu är det inte hon som skall åtalas, men det krävs självfallet att man får fram namnet/namnen på de som skall åtalas, för åtal kommer det att bli, jag kommer inte att ge mig innan den/de är fällda så enkelt är det!
2009-08-16, uppdaterat, skickade precis ett mejl till den som skickat sms:et
Ett utdrag;
//Jag har mejlat till en jurist och med tanke på att uttrycket "bortom allt rimligt tvivel" existerar, så räcker det med att de som spridit det här skitsnacket säger att du ljuger om du vittnar i en rättegång, (vilket du är tvungen till om det skulle blivit så), så går de fria! Så det är ingen ide att göra nåt, bara konstatera att det är Svea rikas lag som gäller, för hade man chansen att hyra in en toppadvokat så hade det ju varit lite annat läge :( !
Men rekommendera den/dom gärna att polisanmäla mig om den/de nu på fullt allvar i sin/sina sjuka hjärna/hjärnor tror ... ... ...//


3.Semester
Har varit med RIA i Dalarna tisdag till idag fredag, kostnad 300 kr, något billigare än något stadshotell :) och då ingick allt från resa och mat (frukost, lunch, middag och däremellan fika, mums).
Mycket trevligt folk och överdos av fin mat (Matöverdos, bokstavligen! Jag fick hoppa över lunchen dag 2 efter en natt med sömnsvårigheter pga att det var långt till toaletten, men skall väl inte klaga på någon annan än mig själv i detta fall :) ), men skulle gärna haft annan musik, en del musik är bara för mycket och ger en smörsmak och risk för hjärnblödning, men men man får väl se det som övning i tålamod :) och ett konstaterande av att man kan ju inte få allt här i livet!
Nu är jag iaf helt slut och ser fram mot en lördags-sabbath, med hårdrock och hiphop och annan BRA musik!
Vi fick en del filosofi också naturligtvis, det är alltid lärorikt, lr ofta iaf :). Men min inställning till och syn på religion generellt är oförändrad och kommer så förbli kan jag garantera, eftersom jag genom åren diskuterat det riktigt grundläggande många och långa gånger, så sedan länge är det klart med det!
Men semester med trevliga människor, god mat och en bra bit från "byhålan" är aldrig fel, även om jag önskade första natten att toaletten varit närmare :) !

God natt ....!

---
2009-08-15
Två lr tre andra saker som kan vara värt att nämna lite kort, utan att gå in på detaljer;
1. Som jag på't ungefär sa på ett NA-möte för ett tag sedan; Idag har jag etik och moral vilket gjort att jag inte tolerar rasism ens lite grann, det är inget alternativ överhuvudtaget för min del att deltaga i något forum lr sammanhang där rasism ingår, lika lite som jag kan tänka mig knarka lite! Inte ens under utpressning! Lr snarare då tar jag hellre konsekvenserna om det nu är några sådana och har fortsatt rent samvete istället! Det är riktigt tragiskt när man hör exempelvis folk som kämpar för diverse rättigheter, men bara för svenskar och anser på fullt allvar att man kan ta pengarna som någon hjälpbehövande grupp behöver för att överleva och ge till någon annan hjälpbehövande grupp (då oftast vita svenskar då självklart). Men som dom brukar säga; Dom är inte rasister MEN ... nog är väl svenskar mer vär... ursäkta inte mer värda men har mer rätt att överleva ... ... ... lr hur det nu var ...

En annan viktigt sak är att jag har extremt svårt för folk som ställer sig bredvid och tittar på och är för fega för att göra något lr skiter fullständigt i om folk far illa, bara de även fortsättningsvis slipper göra något, (Tja, svinhugg går igen! Kanske en dag så sjunker även denna person i kvicksand och folk knallar förbi och ger en tröstande klapp på huvudet ... ...)

2.Det är heller inget alternativ att deltaga i något sammanhang där man dämpar ner kampvilja istället för att hjälpa till att kämpa, jag går hellre lr sitter bredvid och hjälper den som behöver förändring än klappar någon på huvudet och säger något meningslös tröstande fras som är mer som en pungspark till den som behöver hjälp (men får skitprat istället ... :( )!
Kort sagt, det är lätt att prata, men inte många gör något!!!

3. ... jag tror jag fick med det jag tänkte i dom två punkterna ovan. Har jag glömt nåt så åtekommer jag med en uppdatering :) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats