2009-08-02

- Vakna Svensson, Vakna!!

Jag nöjer mig med att länka till dessa blogginlägg och instämmer;
- Vakna Svensson, Vakna!!
- Solidaritetsuppror för sjuka och utförsäkrade!
- Solidaritetsupproret dag 2. Alla vassa tungor till bloggarna, tack!
- Nödrop och desperation, självmordstankarna tilltar bland sjuka som hotas av utförsäkring


Det är många som behöver vakna kan jag tilläga!!! Bamsekramar och ljuddämpare är oss till intet nytta, vi behöver överlevnadsinstinkt och skrika för full hals och de som inte orkar får de med något mer kapacitet hjälpa och inte dämpa ner ännu mer (till gagn enbart för alla mördare som sköter den sociala utrotningen = försäkringskassan och andra myndigheter, samt regering och opposition i samförstånd)

Läs vidare här:
- Tråd på Sociala Medborgargardet "- Serie i Expressen om nyfattigdomen ... ...".

4 kommentarer:

  1. Hej mats.
    Såg ditt favorit citat har brevid och kände mig bara tvungen att ge dig mitt..
    samuel samson
    For belive me:the secret for harvesting from existence the greatest fruitfulness and greatest enjoyment is
    -to live dangerously...
    nietzsche

    SvaraRadera
  2. Att hoppa på andra grupper gynnar inte sina egna mål, det är väldigt lågt!

    SvaraRadera
  3. Anonym
    Nej lågt är att klappa folk på huvudet och lugna ner desperata människor med meningslösa fraser. Folk som tvingas välja mellan att arbeta tills de faller ihop och därefter blir bostadslös (eftersom socialbidrag kräver att du står till arbetsmarknadens förfogande, vilket ingen sjuk klarar i längden!).

    Själv tänker jag göra ALLT, AGERA för förändring inte krama någon till tystnad och uttala lugnande tomma fraser som inte är annat en en kraftig pungspark till den som står inför ovanstående "val"

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  4. Samuel
    Jag vet inte riktigt om jag instämmer i citatet av nietzsche även om jag tycker det ligger en hel del i det, åtminstone som jag tolkar det!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats