2009-09-09

- Yabbadabbadoo ... ...



Lr som reklamen säger plötsligt händer det ...

Igår fick jag ett beslut från kronofogden att löneutmätningen upphör!
Idag ringde af-sandvikens chef och sa att min JUG-sysselsättning i Sociala Medborgargardet har beviljats!

Nu skall jag skriva ihop en arbetsbeskrivning och se till att det blir ett möte mellan af-mig och handledaren, sen är det bara att koncentrera sig på att hjälpa andra istället för att slå huvudet blodigt i kamp mot byråkratin för egen del!

Det känns ungefär som om berget Ararat varit på min hjässa lääääänge och nu fallit av!

Nu vet jag inte exakt hur länge, men förhoppningsvis så kan det rulla på ... ...

Återkommer ...

(Lika bra att påpeka!, så att t ex inte koden för funktionsnedsättning raderas ur mina filer inom byråkratin, att det är INTE jag på filmerna här under!)

-

- Sök i bloggen

7 kommentarer:

  1. Men gud va bra!! Äntligen..Det går säkert skitbra det där ska du se. =)

    SvaraRadera
  2. Det blir det nog, men man skall inte ropa hej förrän man är över bäckenet iofs :)!

    Men det blir ju bra med kronofogdens beslut också, det var på tiden!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera
  3. Gläder mig verkligen med dig Mats :-)
    Kram Maya

    SvaraRadera
  4. Maya
    Tack!

    Om inte Mohammed lyckas lyfta av berget får väl berget ramla av Mohammed :) !

    SvaraRadera
  5. Härligt Mats ! Lycka till i sociala medborgargardet .

    SvaraRadera
  6. Nu tycker jag att det här är tiktigt bra, och jag är ganska så säker på att det finns mycket större chans att påverka hälsan till det bättre när man får styra själv öven den sysselsättning som passar och kan fördela över den tid man orkar, istället för att bli tvingad in i något.

    Men jag måste ändå fråga: hur fick du genom det här? Driver du formet som ideell förening och får därför jobba med det inom JUG? Och hur räknar de fram ersättning? Utgår de ifrån akassan?

    SvaraRadera
  7. Anonym
    Det finns en förening och ett forum! Ersättningen är oförändrad, det är aktivitetsstöd! Aktivitetsstödet är 65% av det a-kassan var på (stämplade ut för många år sedan)!

    Det kommer mer info på Sociala Medborgargardet framöver!

    MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats