2008-12-30

- Stena trubaduren i Halal-TV

Halal-TV skapade stora debatter: t ex de stora frågorna om att ta varandra i hand och frågan om hur man egentligen får klä sig i sverige :).
Egentligen vore det ju rätt enkelt att lösa dessa frågor genom att införa en lag som förbjuder kvinnor att bära kläder, sen kan man ju skaka bröst istället för hand med muslimska kvinnor :). Eller varför inte införa naturism som allmän samhällsnorm? Fast på vintrarna är det ju rimligt att alla, både kvinnor och män, skall kunna ha vadderad burka!Mats Sheik Yerbouti Eriksson :)

Nä ursäkta min sjuka humor :), jag tycker faktiskt att det jag såg av Halal-TV var mycket bra, även om jag tycker islam i mångt och mycket är lika konservativt som kristendomen eller någon annan fundamentalistisk ideologi/filosofi/religion!!! Nu finns ju naturligtvis olika grader, fundamentalistiska precis som liberalare individer och tolkningar inom islam precis i övriga religioner eller ideologier.
En sak har ju trots allt alla religioner gemensamt som är bra och det är kärleksbudskapet!

Något jag däremot tyckte var/är riktigt riktigt pinsamt dåligt med programmet är som blogginläggstiteln "antyder", denna extremt fåniga trubadur, så jäkla kasst att man skämdes, han fick mig faktiskt att zappa över till andra kanaler! Stena trubaduren och kör vidare med nya program av Halal-TV tycker jag!

Kolla in debatten om Halal-TV och programmen >>>här<<< dom är sevärda och intressanta!

2 kommentarer:

  1. hahahaha snygg bild

    SvaraRadera
  2. Ja :D, jag var inspirerad av Frank Zappa "Sheik Yerbouti". Dräkten är en äkta gambiansk folkdräkt som bäres av båda könen och den tillhörde hon jag var ihop med då som i sin tur var ifrån västindien :). Det är en riktigt internationell bild alltså :D! MvhME/Mats

    SvaraRadera

Det är fritt fram att uttrycka sig hur man behagar!
Dock rasister, samt (M)azister som hånar sjuka och svaga ombedes vänligen men bestämt att söka sig till sina mörkbruna hålor och slicka varandras rövar!
Med vänliga hälsningar Mats